IFD

En dipp igen, hade väldigt ont i morse. Sådär ont så att man ligger på gränsen till panik men man lyckas ändå koncentrera sig på att lugna sig själv.
Jag började ju med IFD-dieten för ett tag sedan men det rann tyvärr tillslut ut i sanden. Efter att nu haft det jobbigare än vanligt i drygt två veckor har jag bestämt mig för att åter igen ge det en chans. Jag vet ju redan att det funkar i viss utsträckning, är bara dumt att inte försöka! Denna gång är jag dock mer realistisk i mina nya kostvanor, jag tänker framförallt satsa på att äta bra frukost som inte har skyhögt IFD-värde då jag under en längre tid känt att det jag stoppar i mig först på morgonen spelar stor roll för hur jag mår resten av dagen. Sedan kommer jag byta ut en sak i taget och låta det ta lite tid, jag måste hinna att vänja mig för att orka fortsätta tror jag.

Kanske finns det någon mer som vill testa inflammationsfri diet? Hade varit roligt att veta om det är någon mer som märker skillnad!



Detta var dagens frukost. Naturell lättyoghurt med osötad müslie, torkade tranbär och hasselnötter.

/Jeannie


Kommentarer
Linnéa

Jag hade gärna testat någon typ kolhydratsfattig kost, men eftersom jag har födoämnesallergier, så vet jag inte om det skulle fungera. Tål bland annat inte nötter och kärnfrukter m.m

Svar: Det bästa med IFD är att det inte bara handlar om att utesluta saker utan mer att kompensera för det man äter. Man kan fortfarande inte vräka i sig pasta och godis med man kan absolut äta det i mindre mängder ibland. Det gäller att hela tiden ligga plus i IFD-värde. Jag har en tabell på flera hundra råvaror och dess IFD-värde, är det något du skulle vara intresserad av att ta del av? Kan säga att frukt inte är jättebra i IFD-perspektiv pga. fruktsockret så din kärnfruktsallergi kommer inte ställa till det och det finns mycket annat du kan byta ut nötterna mot :) /Jeannie
Jeannie Olsson Frisk & Fanny Karlsson

2014-03-21 @ 18:45:54
Linnéa

Ja, absolut. Skulle gärna ta del av den! :)

2014-03-23 @ 12:13:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0