Sena nätter och extrem hetta

ikväll/inatt är det bakning så länge vi orkar. Det är marknad imorgon och vi passar på att göra lite reklam för oss där med försäljning av bullar och bröd. Jag bakar baguetter, Nandie bakar frallor och Linda kämpar med bullarna som inte riktigt tål den sjuka värme vi har på Gotland och överallt i Sverige.
Blir långa dagar nu i helgen men jag är faktiskt inte så orolig. Är som vanligt aldrig symptomfri men så länge jag dricker minst två liter vatten om dagen klarar jag av att göra det som ska göras och det är det som är det viktigaste!

Det är roligt att företaget går bra men ser verkligen fram emot lite normala arbetstider i höst. Som läget är nu ska jag våga mig på att söka något form av jobb eftersom det funkat så bra nu de senaste månaderna, hoppas verkligen jag hittar något eftersom cafet inte riktigt går att driva för en fullbetald lön under lågsäsong.

Hoppas ni alla har det bra i hettan!

/Jeannie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0