Upp och ner

Livet är upp och ner och lite hur som helst just nu. För två veckor sedan gick jag ur företaget, lämnade cafét och allt med det. Detta pga. olika anledningar som jag inte känner att jag kan skriva här, vill inte dra upp saker som kan läsas fel och missförstås.

Många tårar har det blivit och sista tiden har varit väldigt tung mentalt,
jag känner dock till min stora glädje att jag tog rätt beslut. I sommar har jag tack vare företaget utvecklats något enormt och lärt mig oerhört mycket, jag har blivit många erfarenheter rikare och är tacksam för det men nu väntar något annat.

Jag har börjat jobba på en restaurang där jag serverar på olika större middagar för konferenser osv. Det går bra och jag lär mig mycket, har två underbara chefer och är glad att jag fått in en fot där!

Här om dagen bjöd jag hem en speciell vän, någon jag saknat länge och haft en väldigt trubbig relation till på sistone. Det kändes underbart att få träffas och prata, reda ut saker och inse att riktiga vänner inte börjar om från början, riktiga vänner fortsätter där man senast avslutade ♥

/Jeannie


Kommentarer
Annika

Hej tjejer,
Vad glad jag blev när jag hittade er blogg idag.
Jag lider av uretrit och kom i söndags in i ett kraftigt skov o fick åka till akuten för att få morfin mot smärtorna. Smärtorna var så långt över min smärttröskel att jag inte kunde hantera det.
Har nu sovit i två dagar och är idag uppe. Mår piss... fick antibiotika på akuten... vilket såklart inte hjälper... Hur kunde jag tro det?
Vanligtvis får jag kortisonbehandlingar i urinröret. Hur gör ni??
Kram

Svar: Hej Annika. Börjar med att be om ursäkt för ett otroligt sent svar! Både Fannys och min sjukdomssituation har sett ut på samma sätt väldigt, väldigt länge nu så vi skriver inte i bloggen lika ofta som förr.
För drygt tre år sedan fick jag kortisonbehandlingar i urinröret, detta hjälpte inte för mig. Jag har tappat räkningen på alla mediciner jag prövat och alla läkare jag träffat. Jag precis som så många andra uretritdrabbade har själv fått lära mig vad jag blir sämre av, vad jag mår bättre av, hur jag ska hantera smärtan, olika trix och knep osv. Ett undantag är en läkare jag träffade för knappt ett år sedan, hon berättade för mig att bakterier börjar bildas i urin efter fyra timmar i blåsan. Hon ville att jag skulle börja kissa var tredje timme för att hela tiden undvika bakterier i urinblåsan. Det tippset har blivit en räddning för mig, jag mår otroligt mycket bättre idag tack vare det. Jag rekommenderar dig att dricka rikligt med vatten varje dag, kissa var tredje-fjärde timme samt absolut inte dricka läsk, saft, juice eller liknande.
Stor kram /Jeannie
Jeannie Olsson Frisk & Fanny Karlsson

2014-09-24 @ 12:14:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0