Endometriosfrågan aktuell igen!

Jag har haft problem med magen nu i flera dagar, haft riktigt skärande smärtor i magen som ofta kommit i stötar när jag rört mig. Insåg tillslut att det inte är något jag ätit eller något sådant simpelt problem, jag har behövt tagit smärtstillande nu i två dagar. Magsmärtorna har gjort så att jag inte kunnat göra så mycket under dagarna, har liksom inte kunnat ta mig hemifrån. Igår hade jag och några vänner planerat att gå på rockfest, (en traditionell grej på norra Gotland). Jag var skitsur och ledsen över min situation. När uretriten är under kontroll så är det något annat i vägen och detta ville jag verkligen med på! Jag velade fram och tillbaka hela dagen, så fort magen blev bättre började jag planera för att vara med och så blev jag sämre osv. Det slutade i varje fall med att jag tog smärtstillande, bestämde mig för att inte dricka sprit och öl som brukar reta magen och istället dricka liiite cider och vin. Vi kom iväg allihopa och vi hade en riktigt bra kväll!
Så idag är jag rätt nöjd även om jag fortfarande har lite ont i magen då och då. Att komma ut och göra saker med vänner är otroligt viktigt för mig! Och jag menar verkligen det, viktigt på ett alldeles speciellt sätt. Mina vänner är min familj, det är dem jag bygger mitt liv på.
 
Apropå magsmärtorna så har jag nu bestämt mig en gång för alla att jag ska kontakta min förra läkare på kvinnoavdelningen och ta upp diskussionen om endometrios igen. Jag var såå nära på att få göra en titthålsoperation sist då läkaren verkligen trodde att det mycket riktigt kunde vara endometrios. Men vid det tillfället åt jag P-piller och vi bestämde att jag först skulle sluta med dem för att kolla så att magsmärtorna inte var pga. av det, jag slutade och magsmärtorna upphörde. Endometrios går ofta i skov så nu tror jag att det helt enkelt var ett olyckligt sammanträffande bara.
 
Hoppas ni har haft en bra helg!
/Jeannie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0