Ny diagnos

Idag har jag rätt stora nyheter att berätta..

I våras var jag fruktansvärt orolig över att jag även drabbats av Endometrios. Var inne på sjukhuset en del för det och det bestämdes tillslut att kopparspiralen jag hade då skulle tas ut, om smärtorna kvarstod efter det skulle jag få göra en titthålsoperation. Kopparsprialen togs ut, jag började med P-piller kort efter och magsmärtorna försvann. Däremot mådde jag fruktansvärt dåligt på andra sätt av P-pillrena och struntade i dem efter två månader. Förra månaden kom magsmärtorna helt plötsligt tillbaka, ordentliga magsmärtor. Jag bokade då tid igen in till sjukhuset för att ta upp endometriosdiskussionenoch här sitter jag då nu med något att berätta.
 
Min läkare sa efter ett tags diskussion att han i princip redan nu kan diagnotisera mig med Endometrios. Han ville att jag skulle pröva hormonellt preventivmedel igen (eftersom Endometrios ofta blir mindre smärtsam under hormonbehandling). Om smärtorna avtar nu medan jag använder preventivmedel så kommer jag få diagnos svart på vitt, om inte så kommer jag få göra titthålsoperation.
 
Känner inte så mycket just nu. Är mest likgiltig. Chrisoffer känner nog mer än jag, han har jättemånga frågor som jag inte kan svara på. Det slog mig först nu att jag inte blev erbjuden någon hjälp trots att menade på att han redan nu kunde ställa diagnos. Alltså, jag behöver ju få veta massa saker..

Två kroniska sjukdomar.

/Jeannie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0