Mina drömmar

Efter en toafylld natt, med några få timmars sömn, tänkte jag berätta lite om mina drömmar. Jag tror det är viktigt att ha något att sträva mot, särskilt när man har det svårt i livet.


Jag vill ha en gård. En stooor gård ute på landet, där jag ska ha en massa djur. Inga djur ska vara sönderavlade eller vara där för min vinst, korna ska inte behöva mjölkas för min skull. Alla ska få leva så länge deras kroppar orkar, ingen ska ätas. Ingen ska stängas in. Jag vill ha alla möjliga djur som jag tar hand om! Jag drömmer om att mata min höna och min gris i köket medans jag dricker en kopp kaffe. De ska kunna springa in och ut hur de vill. Ha det bra. Vi ska vara lyckliga ihop.
Jag ska även odla saker själv. Så mycket som möjligt ska göras hemma. Konsumera så lite det bara går. 

Vad jobbar jag med då?
Det vet jag verkligen inte. Jag vet att jag vill göra skillnad. Jobba på djurskydd kanske? Bli präst? Jobba med ungdomar, berätta för dem att de är värdefulla? Ha en eko-vego-butik?

Jag gillar att prata om resultatet. Vägen dit ger mig bara ångest, medans drömmen i sig kan ge mig frid.

Vad har ni för drömmar?
Jag insåg för ett tag sedan att jag typ inte hade några, och då såg jag till att skaffa mig. Livet kändes lite mer meningsfullt då.

/Fanny


Kommentarer
Maria

Det tycker jag är väldigt viktigt med drömmar! Särskilt när man lever med en sjukdom, något som gör att man lever i framtiden och något att se framemot!

Själv drömmer jag att framåt sommaren skaffa några kaniner och marsvin och börja med kaninhoppning :) det gör att blir gladare i sinnet. Fast min allra största dröm vore att hand om alla vakthundar jag haft att göra med i mitt jobb ge de hundar ett fint värdigt liv ....och ja jaskulle oxå vilja börja med hästar och rida fast det tror jag inte uretriten skulle gilla :/

Svar: Åh, det lät som en fin dröm!Jag tror det är lätt att drömmar krossas med tankarna "äh, det kommer ju aldrig gå, det kan man ju inte göra från toaletten.." men jag tror det är viktigt att drömma ändå!

/Fanny
Jeannie Olsson Frisk & Fanny Karlsson

2013-11-02 @ 14:52:03
URL: http://mitt-liv-med-uretrit.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0