Natt ont och bakning

Vaknade precis, har ganska ont och det gick inte att somna om igen.
Satt och tänkte på vad jag drömde i natt. Allt var relaterat till uretriten. Hela natten har jag drömt att jag gjort saker men att jag haft ont och att uretriten hela tiden stått i vägen. Förmdligen har väl kanske inte uretriten varit så snäll i natt alls men jag har ändå lyckats sova igenom det och istället drömt en maska hemskheter.
 
Idag står bakning på schemat!
Har jag sagt att jag ska ha kafé på lördag? Tror inte det. Det finns en tradition i den socken jag är uppväxt i, en gång i maj varje år sammanstrålar alla gårdar och har en stor gemensam loppis. Det skrivs i tidningarna om det, det delas ut kartor på alla olika gårdar man kan åka till och det är faktiskt ganska stort. Supertöntigt och jättekul! Mamma brukar varje år ha kafé då vi har den möjligheten på våran gård men i år ska jag ha kafét istället. Jag ser jättemycket fram emot det, dels för att det alltid är sådan fin stämning den dagen när det kommer så mycket folk och det händer något i byn, dels för att det känns skönt att få "jobba" hemma där det inte gör så mycket om jag får ont eller blir dålig. Mamma tar över om jag inte klarar av det och jag kan bara gå in och vila tills jag mår bättre. behöver inte oroa mig för något, det är värt så himla mycket!

Hoppas det här onda blir bättre snart så att jag kan sätta igång!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0