Att ha ont men inte säga något

Jag har flera gånger nämnt att jag ofta får mer ont om jag dricker läsk, saft eller juice. Jag har länge hållit mig undan från det för att få må så bra som möjligt, kanske tagit ett halvt glas läsk en lördag om jag varit hemma men annars bara druckit vatten. Igår gjorde jag ett undantag då jag var så extremt sugen på juice. Tog ett glas juice på morgonen och efter det var det kört. Är det inte sjukt att ett glas juice kan förstöra en hel dag?? Jag hade ont hela dagen och det spelade ingen roll hur mycket vatten jag drack eller hur länge jag satt med värme, det försvann inte.
 
På kvällen ringde Christoffer och sa att Dennis och Alex skulle med hem och grilla hos oss. Jag hade som sagt ont, låg kanske då uppe på en fyra/femma, men jag vågade verkligen inte säga nej. Jag har aldrig känt så förut, att jag inte vågat säga nej till Christoffer om jag haft ont men denna gång lät han så glad och spontan och jag ville inte förstöra deras plan för att jag är sjuk. Tvingade mig upp för att diska och plocka undan innan killarna kom.
Dennis känner jag bra och honom skulle jag kunna ha ont inför men Alex känner jag inte lika bra, jag vet inte ens om han vet att jag är sjuk. Precis som Fanny skrev här under så är det jobbigt att ha ont inför mäniskor man inte känner bra och därför försökte jag helt enkelt dölja det under tiden som dom var här.
Christoffer märkte det på en gång. Det i sig är en trygghet att veta att han vet även om jag inte säger något.
 
Kunde inte sova fören efter ett i natt och idag har jag fortfarande ont. Kommer inte hinna till jobbet i tid, nu hoppas jag att jag hinner jobba någon timme lite senare åtminstone!
 
/Jeannie


Kommentarer
Linnéa

Har samma problem när det gäller juice, saft och andra söta drycker. Därför försöker jag hålla mig till vatten så mycket det går. Och dricker jag juice så tar jag bara 1/2 - 1 glas och ser då till att dricka mycket vatten efteråt så det sura "späds ut".

Svar: Intressant att höra någon annan som också upplever detta, Fanny säger sig inte känna någon skillnad alls tex. Jag märker stor skillnad, det slår till bra några minuter efter att jag druckit något sött.
None None

2013-07-01 @ 16:21:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0