Bra period på alla vis

Jag är inne i en bra period just nu, inte bara psykiskt utan också fysiskt. Det är ju väldigt logiskt att livet blir roligare och lättare när man mår bra fysiskt men just denna gång känns det anorlunda. Även om jag har en bra period så är jag ju ändå inte 100% smärtfri, ibland får jag trängningar osv. utan förvarning. Det brukar jag i vanliga fall ha svårt för att hantera. Sjukdomen tar liksom en annan vändning då, istället för att oftast ha ont och bli glad när man för en gångs skull inte har ont så mår man helt plötsligt oftast bra och blir istället väldigt, väldigt frustrerad och ledsen när smärtorna väl slår till. Denna gång har jag dock kunnat hantera det på ett helt annat vis. Ibland har jag till och med kunnat "strunta" i att jag har ont och jag har åkt iväg för att göra något ändå. Det är fortfarande inte lätt men jag känner att jag försöker tänja på gränserna på ett helt annat sätt än tidigare.
 
Igår kväll gick jag hem till Nandie för att ta ett glas vin. Ett glas blir ju lätt två och kvällen slutade med toma flaskor och en promenad hem klockan halv tre på natten. Jag tycker att det är så otroligt underbart att vi kan ses spontant en helt vanlig vardagskväll och dricka vin bara för att vi kan! Jag fick en födelsedagspresent av Nandie också. En vinbox behållare! Haha! Den ser ut som en stor, gammal, sliten bok och så står det You + me = awesome på. Kan man hitta en mer klockren present?
 
Idag ska jag in till stan och shoppa för mina födelsedagspengar. Äntligen! Kanske åker hem till morbror en stund också.
 
/Jeannie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0