När jag blir frisk

Gick nyss ut från badrummet för att dricka. Drack ett glas vatten och fick småspringa tillbaka till toan. vad är det här?? Kan inte ens pendla mellan soffa och toa som jag brukar, har suttit här hela dagen och det känns som att jag även kan börja planera vad jag ska göra i natt för att sysselsätta mig på toa.
Så här långt har jag läst ut aftonbladet, målat tånaglarna, kommit på att jag tröttnat på alla spel i mobilen, svarat på mail och kollat facebook och instagram tusen gånger. Sen att vårat badrum är fulast i världen gör det ju inte roligare att tillbringa en hel dag här inne..
 
Tänker på vad jag sa till Christoffer igår.
Tror inte det är så många utav er som riktigt vet och förstår hur mycket sången betyder för mig. Alla som växt upp med mig, som känt mig hela livet vet att jag aldrig blivit förknippad med något annat lika starkt som hur jag förknippas med sång. De är mitt liv. Jag har såklart alltid velat tävla på en högre nivå men det har liksom aldrig känts rätt. Det har alltid varit något som gjort att jag hellre velat vänta.
 
Igår såg Christoffer och jag XFactor.
Ska man se sådant med mig för man räkna med att det inte är tyst och fridfullt för är det något jag kan så är det att kritisera, påpeka och analysera så fort det handlar om sång. Precis så var det även igår. Tills jag plötsligt kände hur jag inte hade lust att säga något mer. Bara tystnade, sjönk in mina tankar och kände hur det bara var en enda sak som snurrade i huvudet. Och så sa jag det.
 
När jag blir frisk Christoffer, då ska jag göra det.
 
När jag blir frisk....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0