Hej igen

Åh, vad jag blir ledsen över att läsa Jeannies inlägg. DU SKA JU MÅ BRA, GUMSAN!!!!

Jaja, gårkvällen var ordentligt hemsk. Megakramper som slutade med att jag låg och spydde. När jag har brutalt ont blir jag ofta illamående, och papaverinet gjorde det inte bättre. Blä.
Aja, idag mår jag faktiskt rätt okej.

Har varit och shoppat! Tycker alltid att det är lite kul att träffa folk på apoteket som förstår hur avdramatiserat medicin har blivit och liksom hänger på. Jag säger alltid att jag ska ta ut allt som går att ta ut, och vissa börjar som fråga om vissa saker och varna för biverkningar osv, medans vissa (som hon idag) frågar:
- Är det okej att jag byter till ett billigare alternativ?
- Ja, alltså på vad?
- Jamen, överhuvudtaget!



Haha, jag tycker det är jätteroligt. Hon gick som bara och hämtade allting, frågade inte något om något speciellt.
Jaja, jag hämtade ut:
  • Ketogan 5mg (ÄNTLIGEN!)
  • 2x Ketalar 50 mg/ml (en akutmedicin som jag har som inte är sådär väldans populär, och som.. ja, jag vet knappt varför jag har den)
  • Ondansetron 4mg (mot opiatillamående)
  • Yasminelle 28 (p-piller mot äggstockscystor)
  • Sumatriptan 50 mg (mot migrän)
  • Pronaxen 250 mg (jättetöntigt, har fått mot migränen och funkar verkligen inte. De hjälper dock mot annan smärta, så är väl bra att ha.)

Dessutom provade jag köpa Salivin, som är receptfria salivstimulerande sugtabletter. De var SJUKT goda (smakar aprikos, mums!) och bombar verkligen med saliv. Mattias smakade en och blev typ illamående och fick svälja som ett djur, haha :)
Hon i kassan sa att man kunde få salivstimulerande sugtabletter på recept, som funkar bättre och då ingår på högkostnadsskyddet. Det lät ju typ hur smart som helst, eftersom jag är ståltorr och att salivstimulerande tabletter går åt som smör och är dyrt.
Någon som vet något mer om detta?


Puss och kram, chokladbanan.
/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0