Ont idag men inte lika deppig

Idag är ingen superbra dag. Hade trängningar igår eftermiddag och trodde det skulle lägga sig under natten men kändes lika dant när jag vaknade i morse. Jag bestämde mig för att ta mig till jobbet ändå för det var inte så allvarligt ännu tyckte jag. Jobbade i tre och en halv timme sen stod jag inte ut längre, då hade jag verkligen kämpat mig igenom den sista timmen också. Hade ordentliga kramper och trängningar och börjde bli skakig i kroppen. Varför jag blev skakig vet jag inte men det kändes som om kroppen liksom sa ifrån, att nu är det för mycket. Har man kramper och trängningar (som naturligtvis medför svåra smärtor) så är man på helspänn hela tiden och då tröttar man ju ut kroppen.
 
Ligger hemma nu och tittar på OS med Christoffer (inte för att jag egentligen är superintresserad, mest för att han blir vansinnig om man försöker byta kanal haha) Har fortfarande ont, kramperna sitter i ganska ordentligt men har blivit lite, lite bättre sen jag kom hem från jobbet. Känns som om det kommer bli bättre om några timmar i alla fall.
 
Igår fick jag världens vansinnesutbrott! Jag blev nästan rädd för mig själv, har verkligen ingen aning om vart det kom ifrån. Jag hade lite trängningar då och det började med att jag blev lite irriterad över det, tappade liksom gnistan för stunden. Åkte i alla fall iväg för att beställa mat på Bunge krog och för att handla lite. Efter att jag handlat började det ösregna och jag lyckades trampa två gånger i en stor vattenpöl, irriterande men det kunde jag ändå ta. Hämtade maten, la allt i passagerarsätet och körde hemåt. I sista svängen när jag skulle svänga in på vår gata så händer det som inte fick hända... Sätet som inte var tillbakafällt ordentligt slungas framåt och allting rasar ner på golvet. Christoffers pizza händer det inget med men ALL min pommes hamnar på golvet. Jag srek och svor och grät så jag visste knappt vart jag skulle ta vägen. Ibland är det inte lätt att vara jag och inte så lätt att vara Christoffer heller för den delen... 
 
Just nu känns i alla fall inte livet så grymt trots att jag har mycket mer ont än vad jag vanligtvis brukar ha. (Härligt med sådana dagar) Tänker på att jag hade en riktigt bra kväll i onsdags! Vi hade kräftskiva hemma hos Josefin och det blev superlyckat. Hade riktigt roligt! Sånt kan man leva på ett tag ♥
 
/Jeannie
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0