Kontrakt!

Igår skrev vi kontrakt på lokalen till cafét! Bara två veckor kvar tills vi kan börja fixa där! Känns otroligt spännande och roligt, även om det är extremt tidspressat just nu.

Jag är inne i en sämre period igen.. har vaknat av smärta runt fyra flera nätter i rad, även i natt. Under dagarna går det sedan upp och ner från timme till timme. Försöker att inte stressa upp mig men kan inte låta bli att oroa mig över sommaren. Vad händer om jag i sommar kommer må så här dåligt med lika täta intervaller?

/Jeannie


Kommentarer
Linnéa

Detta rör inte det här inlägget egentligen, men jag har en fundering. Jag har nyligen haft njurbäckeninflammation (utan att jag ens vetat om att jag innan det hade uvi), nu är jag konstant orolig att det ska hända igen.. Min fundering är om ni (du eller Fanny) har någon idé om hur jag ska kunna skilja på uvi-symptom och mina ständigt närvarande uretrit-symptom?

Svar: Drygt med njurbäckeninflammation..Jag skrev ett inlägg om det för ett tag sedan, här har du en länk dit :)
http://urinrorskatarr.blogg.se/2013/january/uretrit-eller-uvi.html

/Fanny
Jeannie Olsson Frisk & Fanny Karlsson

2014-03-19 @ 11:22:45
Linnéa

Tack så jättemycket! :)
En till fråga bara, måste man ha haft besvären ett par dagar innan det syns på ett prov? :s

Svar: Njah, tror det syns direkt! Har en UVI-besvär så ska en ju testa sig direkt, har jag för mig?Om du vill prova bota hemma innan du far in så äre ohyggliga mängder vatten, eller helst nåt surt, typ tranbärsjuice (fast akta så du inte blir värre i uretriten av det!). Jag brukar alltid fara in, better safe than sorry liksom! Njurbäckeninflammation suger verkligen så hårt!
Om du får ständiga återkommande UVI-besvär kan du be om att få profylaxpenicillin. Jag har själv haft det i några år, och la av för ett år sedan. Det hjälper, men är inte superduperbra för kroppen. Dock bättre än att få en massa UVI och äta höga doser penicillin.
Tips på att förebygga UVI:
- Kissa efter sex
- Ha inte string
- Torka framifrån och bak
- Töm blåsan helt när du kissar (genom att sitta rakt i ryggen och slappna av)

De tipsen har jag följt och fått UVI ändå av, men du kan ju prova om du har mycket besvär! :)


/Fanny
Jeannie Olsson Frisk & Fanny Karlsson

2014-03-19 @ 11:46:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0