Kreta

Hemma från Kreta!

Jag och Christoffer åkte till Kreta förra lördagen och det har varit helt underbart! Vi hade lite otur med vädret så den efterlängtade solbrännan uteblev men istället har vi varit kreativa och gjort så mycket roligt istället för att bara ligga vid poolen. De två första dagarna var jag så dålig så jag kunde inte ta mig ut så mycket, just då var det fruktansvärt jobbigt men sedan blev jag mycket bättre och resten av veckan blev toppen!

En dag åkte vi in till närmaste staden Chania för att strosa runt. Mycket vackert!
En kväll tog vi en guidad tur upp till apelsinodlingarna utanför Platanias, något utav det vackraste jag sett. Berg, dalar och apelsinträd så långt man kunde se! Vi besökte även ett litet krigsmuseum från andra världskriget som låg nere i underjordiska gångar.
Vi testade massor av grekisk mat och drack massa grekisk öl. En utav kvällarna fick vi vara med om Kretas andra största åskväder för säsongen, vi satt på en resturang 10 m från stranden och kunde se på blixtrarna över havet.

Vi har fått uppleva en hel del under veckan och trots att en del tid gick bort är vi supernöjda!















/Jeannie



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0