Feminism!

Hej!
Ja, förrförra veckan badade jag och en vän med badbyxor på Umeå Simhall (jag fick jävligt ont i ett helt dygn efteråt, för det var så kallt i poolen, men det var värt det haha!). Vi fick valet att ta på oss en bikini eller gå, och det här har blivit en stor mediagrej. Jag och min vän driver nu en liten kampanj för att ändra reglerna på alla badhus i Umeå!

Här har ni lite länkar om ni vill höra mer om det här!

Tv4-intervjun:

SVT-reportaget


Sveriges Radio P4.  Spola fram till 1:12:00 (här får vi säga mest om vad vi tänker):

Här är vad lite hörare tycker om det det:



Utöver detta skrevs det i 2 lokala tidningar, vi var med i Nyhetsmorgon.
Om ni funderar på varför objektifiering är jobbigt för kvinnor, kolla på den här videon. Den förklarar mycket bättre än jag kan göra!



Objektifieringen av kvinnor tar sig många uttryck. Dels i media, men även genom kontroll. Kvinnor som har burka, är topless, har hår under armarna osv blir hatade. Folk som går utanför den här normen. 
Jag har fått hot-samtal, det har skrivit artiklar med 2000 delningar på rasistiska hemsidor. 
Det är inte så konstigt att en inte går utanför normen när en möts av så mycket hat.

Jämställdhet på alla plan (som Arvid så fint uttryckte det)!

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0