Idag funderar jag på min ekonomiska framtid.

Eller, ja, så ser de flesta dagar ut nuförtiden.
Blir jag nekad bidraget, vad händer då?
Vars ska jag få pengar ifrån?
Jobba kan jag inte,

Herregud. Jag får veta om 4 månader. TIlls dess lever jag på sparade pengar. Hur länge klarar jag mig på det? Vad händer när de tar slut?.

Även om jag får det beviljat (stort om här), så vill inte min läkare hjälpa mig så mycket som jag skulle önska. Hon frågar hur många månader jag vill ha aktivitetsersättning. Hon föreslår 3. Sen äre dags att jobba. Jag förklarar att jag har en kronisk sjukdom, kronisk som i GÅR INTE ÖVER PÅ 3 MÅNADER OCH DET ÄR INGEN INSTÄLLNINGSFRÅGA.
Hon ställer frågor som att hon aldrig träffat mig förut. Hon beter sig som att min framtid inte hängde på det här beslutet.

Jag hatar att be om hjälp just av det här skälet. Ååh. Helvete. Hur fan ska det gå?

Det är oerhört påfrestande psykisk att inte veta om man har pengar nog att betala hyra om några månader.
Att inte känna sig trygg.
Att sitta på den här jävla toan i några timmar med enorm smärta och önska av hela sitt hjärta att man bara kunde springa ut härifrån, söka jobb, jobba på det där jobbet 8h om dagen och slippa det här, leva ett normalt liv. Kunna svara namnet på företaget man jobbar på när folk frågar "vad gör du nuföritden?". Ha en rutin, slippa smärtan, en stabil inkomst, slippa läkare, slippa tjafsa, kunna planera, vara spontan, slippa den eviga smärtan. Vara trygg. Ha kontroll.
Men nu går ju inte det.
Jag sitter kvar här.
Och väntar.

/Fanny


Kommentarer
Linnéa

Jag brukar ibland tänka att det är en stor prövning jag går igenom. Att jag blir prövad av livet. När jag sedan tagit mig igenom "prövningen", så kommer det att klarna och bli SÅ mycket bättre.

Kan vara svårt att tänka så i de mörkaste tider, men jag brukar försöka hitta ett positivt förhållningssätt.

Hoppas allt klarnar för dig snart!
Och kom ihåg att skuggor bara vittnar om att det finns sol i närheten.
Stor kram! :)

Svar: Tack för fina ord! <3Det är så jobbigt att fundera över om jag måste låna pengar från familj och vänner i sommar liksom.

Ännu en gång, tack, det betyder mer än du tror <3

/Fanny
Jeannie Olsson Frisk & Fanny Karlsson

2014-02-08 @ 10:19:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0