#Hairriot 2.0

Ni som har följt med mig ett tag vet att jag brinner för politik, och mina två hjärtefrågor är djurrätt och feminism.

I Melodifestivalen 2012 kunde en se en kvinna med hår under armarna. Den bilden sparades, spreds och hånades. Folk tyckte hon var äcklig.
Då skapades #Hairriot. Folk la i solidaritet upp bilder på sina håriga armhålor, för att hår är inget man ska bli mobbad för!

Nu har det hänt igen.
Programledaren Nour för melodifestivalen får nu sin bild spridd med hån. Endast för att hon inte rakat sig.

Därför körs nu kampanjen #Hairriot 2.0. Vi lägger upp bilder på våra armhålor, förklarar att vi får se ut hur vi vill. Ingen ska säga till mig att jag är äcklig (eller till och med hota en!!!) bara för att man skippar att raka sig.

När jag förstod att jag fick ångest och var rädd för vad andra skulle tycka om jag inte hade rakat mig så slutade jag raka mig. Jag är bekväm med det (även om det var jobbigt att visa sig bland folk så från början) och förstår inte varför folk blir så arg på en bara för att man inte följer strömmen.


Här är mitt bidrag. Ta håret tillbaka!
 
/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0