Möte med ordförande

Idag har jag och Elin möte med ordförande för fritidsnämnden (som bl a bestämmer hur reglerna ska se ut i kommunala badhus). Spännande, han verkade väldigt positiv i alla fall!

Har haft tokmycket trägningar idag, gått på toa 1 miljard gånger typ. Hoppas det lugnar sig så jag slipper springa var 5 minut från mötet typ, haha!

Är inte det där skumt? Asså, nu när jag har trägningar gör det ju liksom ondare när jag kissar som vanligt, men det känns på nåt sätt ändå bättre efteråt? Absolut inte alltid, och det blir absolut inte bra, men toa-upplevelsen är verkligen en helt annan än när det är kramper!

Jag hade ju migrän förra veckan, och glömde ta mina anti-depressiva i samband med det i några dagar. Det gör jag aldrig om.
Gårdagen var seriöst hemsk. Det började med en massa ångest kvällen innan, vaknade med en ångestattack.. Sen kom typ "abstinenssymptom" och jag blev sjukt yr. Mer ångest. Hade liggande ångest hela dagen och 3 ångestattacker.
På kvällen när min sista ångestattack började lugna sig började jag fundera: Hur fan överlevde jag det här förut?
Nuförtiden har jag ju inte den där tryckande ångesten jämt, som jag hade förut. 3 ångestattacker på en dag var ju en BRA dag förr, jag kunde ha hur många som helst. Igår ville jag dö pga ångesten liksom, hur fan klarade jag mig så länge som jag gjorde? 
Depression är verkligen inte att ba vara ledsen. Det är så mycket starkare än så. Tankegångarna en har som deprimerad har aldrig en frisk människa på samma sätt. Det är så otroligt läskigt.

Jag insåg också hur långt jag kommit igår kväll och fick lite hopp. Jag kan bli fri från depressionen, men då måste jag fortsätta ta min medicin och ha tålamod. Men det går. Jag har verkligen kommit jättelångt.

Nepp, nu ska jag gå på toa lite till! Hare!

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0