Snabb uppdatering

Igår hade jag väldigt mycket ångest, men det blev bättre. Senaste dagarna har inkontinensen gjort sig lite extra påmind, aaaarghh! Jobbigt, men det är ju tur att jag har mina feta trosskydd, så jag bara behöver byta dem! :)

Idag är jag på bra humör, migränen börjar komma och trägningarna är dryga, men jag tror att det kan bli bättre.

Ikväll är jag sugen på tacos, så jag tänker se till att äta tacos, haha.

Allvarligt, jag har bara en massa hopp! Det är skönt. Jag är glad. I helgen tänker jag inte tänka på jobbiga saker, utan ha trevligt och ta tag i allt jobbig på måndag istället.

/Fanny


Kommentarer
Linnéa

Åh, vad härligt att höra! :)
Själv har jag en väldigt jobbig period. Mina besvär från uretriten har hittills mest bestått av sveda och trängningar från urinröret.., men på senare tid har det övergått till rejäl smärta i/över blåsan.. Det oroar mig sjukt mycket. Jag vill inte ha det så. Ärligt talat var smärtan i urinröret lättare att hantera.

Svar: Jobbigt att höra att du det jobbigt! Känner igen mig väl.. Från början hade jag bara ont i urinröret med, men det har klättrat uppåt nu och hela nedre delen av magen kan bara krampa ihop i enorma smärtor ibland! Det är olika vilken smärta jag föredrar nuförtiden. Molsmärtan, som är under kontroll när man tar det lugnt, är nog min favorit!Har du kollat om du har endometrios, förresten?
/Fanny
Jeannie Olsson Frisk & Fanny Karlsson

2013-09-13 @ 14:31:34
Linnéa

Det finns ju något som heter interstitiell cystit som innebär att man har en kronisk inflammation i blåsan dvs. som uretrit fast inflammationen sitter högre upp. Brukade förut bara ha smärtproblematik från blåsan i kortare perioder som kunde kontrolleras med kortison samt silverkloridbehandlingar. Jag har inte kollat om jag har endometrios dock, jag tror nog inte (eller vill inte tro) att jag har det. Men det vet man ju aldrig. Det är klart, tanken har ju slagit mig ibland.

Svar: Angående Interstitiell Cystit:Det har ju av många räknats om en tvärtom-sjukdom till uretrit. Alltså, samma sak, fast påverkas tvärtom på många sätt. De med IC blir bättre av att gå på toa, de med uretrit blir sämre. IC har fokus i blåsan, uretrit-felet är kring urinröret.
DOCK har jag hört några berätta att deras läkare sagt att det inte alls behöver vara så, att IC kan utspela sig som en uretrit, och dessutom inte visa sig på cystoskopi! Det tyckte jag i alla fall var mycket intressant, att det finns IC-fall som mår som oss!

Jag har varken provat cortison eller silverklorid. Jeannie har provat cortison, men som jag förstår blev hon inte bättre av det.
/Fanny
Jeannie Olsson Frisk & Fanny Karlsson

2013-09-14 @ 19:01:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0