Att inte kunna arbeta

Något jag måste jobba på är att acceptera min arbetssituation.. Jag vill så mycket hela tiden och jag vill alltid på något sätt bevisa att mitt liv fungerar trots allt. Det är fruktansvärt svårt för mig att vissa dagar kunna arbeta flera timmar utan besvär och andra dagar inte ens kunna ta mig till jobbet. Idag är en sådan dag då trängningarna och smärtan tagit över så mycket under morgonen att jag inte kan ta mig till jobbet i tid. För mig är det ett misslyckande, jag känner att jag både sviker mig själv och mina kollegor. Ändå vet jag att jag inte kan rå för det och att mina kollegor inte alls är beroende utav mig.

Jag funderar på att börja plugga på distans i vår igen. Någon fristående kurs som jag kan ha nytta av i ett framtida företag. Jag har kommit till insikt med att jag kanske inte ska satsa på att bli lärare, bättre att börja satsa på ett yrke jag kan ha även om jag kommer vara sjuk.



/Jeannie



Kommentarer
Linnéa

Vad fin bild på dig! :)
Åh skulle så gärna säga att du inte ska ge upp dina drömmar, samtidigt som jag vet hur svårt det kan vara. Jag försöker att inte tänka att mitt liv alltid kommer att bestå av denna uretritproblematik. Skuggor är ju trots allt beviset på att solen finns i närheten. Kram! :)

Svar: Åh, tack så mycket! Vilket fint ordspråk, skuggan är beviset på att solen finns i närheten! :) Och visst är det så! Jag tänker också att jag kommer må bättre en dag och att jag inte kommer behöva vara sjukskriven hela mitt liv men jag försöker också acceptera att jag kanske inte kommer kunna jobba med vad som helst. Jag tycker inte längre att jag har en ohälsosam syn på framtiden, inte för det mesta i alla fall. Jag lovar dig att jag har fortfarande drömmar jag inte ger upp! :) /Jeannie
Jeannie Olsson Frisk & Fanny Karlsson

2013-10-22 @ 11:56:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0