Jag tror på framtiden

Efter en väldigt jobbig dag igår och förrgår kväll så känns det bättre i själen. Var på LUBen igår och höll i en andakt om när man mår sjukt kasst och hatar sig själv - vad kan man göra? Faktiskt rätt intressant att jag blev inspirerad av min egna andakt, haha! Men efter att ha pratat om det, och insett att jag inte är 100% värdelös, och att jag inte alls borde bli eremit, så känns det bättre helt enkelt. Istället för att älta alla fel jag gjort, alla saker jag hatar med mig själv, så har jag istället börjat se framåt. Jag tror på framtiden liksom.
Det känns lite Fanny-style, haha, att tro på framtiden. Så det är det jag tänker göra nu. Jag vägrar gräva ner mig längre än såhär, jag SKA inte hata mig själv. Jag SKA vara glad. Direkt man bestämt sig för att vara glad och inte vara äcklad över hur man behandlar andra människor så tror jag man kommer en bit på vägen, dels till att bli gladare men även till att bli en bättre människa.

Jag tänker finna all min lycka liksom. Så enkelt är det.
Och med tanke på hur fantastisk gårkvällen var så känns det som att jag kommit en bra bit på vägen. Jag är ändå helt okej liksom.

Tack till alla er som hjälper mig.

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0