Ett lyckat besök hos psykologen

Hej!

Idag har jag varit hos psykologen.

Genom i princip hela min sjukdomsperiod har sjukdomens existens ifrågasatts, eller i alla fall så har man trott att det är något jag har i huvudet. Att det faktiskt är en fysisk sjukdom har av många läkare ansetts mindre troligt än att det är psykiskt.

För ungefär ett halvår sedan så fick jag börja gå till en psykolog då och då, för att utvärdera hur jag egentligen mår. Idag så konstaterade han att jag är psykiskt frisk, att sjukdomen inte är psykisk och att jag inte behöver besöka honom något mer (ska dock komma tillbaka om några månader bara för att kolla att allt fortfarande är bra! Tjohoo! Det här är en stor dag för mig!
Det känns som att nu när det här med att det är psykiskt har uteslutits så kanske läkarna kan börja fokusera på typ mina organ? Botox i urinrör/blåsa, Interstim.. det känns mindre långt bort att prova dessa saker nu när det bevisligen inte sitter i huvudet.

Äntligen har jag fått bekräftelse på det jag har sagt hela tiden.
Det känns som att läkare, men även andra runt omkring mig, kan förstå att min sjukdom är verklig på ett annat sätt nu. Att jag inte är galen och inbillar mig. Att jag inte fejkar.

Idag är jag väldigt glad.

/Fanny


Kommentarer
Maria

Jag vet precis hur det känns, när det känns som att ingen
tror på en, förstår en eller tar en på allvar.
Jag är helt säker på att jag har IC, inte fått diagnos än.
Och det är det alla hänger upp sig på, som att jag inte kan eller får ha ont om inte nån läkare sagt exakt vad det är jag lider av.
Jag har väl för fan precis lika ont och lika mycket besvär oavsett om en läkare konstaterat det än eller inte! :(
Skönt att du fått det svart på vitt ;)
Ha en bra dag! :)

Svar: Det är verkligen jobbigt att folk måste ha ett namn för att det ska vara på riktigt. Jag brukar få axeln ur led, och VARENDA gång har jag fått morfin utan tvekan, fastän jag i själva verket många gånger haft ondare i blåsan!?
Det känns skönt att vården snart tror på mig. Ett steg på vägen liksom.
Hoppas du får en diagnos snart.
Kram! /Fanny
None None

2013-03-17 @ 14:40:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0