Vårdcentralen

Har som sagt en hemsk vecka. Igår hade jag sovit 8 timmar på 4 nätter, och timmarna däremellan inte kunnat göra något annat än att lida. I natt fick jag sova 5 h (med en massa avbrott, men ändå!!)!

Bad för att det kanske var en urinvägsinfektion som krånglade till det, så for till vårdcentralen för att kolla upp det. Stickan visade ingenting, så det är bara min fantastiska kropp som ännu en gång levererar.
Visste ni att graviditetstest inte längre är gratis? Eller, man kan inte be om det som man kan be om att kolla på en urinvägsinfektion, utan då rekommenderas man att gå till Apoteket. En läkare kan dock fixa så att man får de gratis. Skumt tycker jag. Och dumt.
Förut har som min vårdcentralrutin vart sticka, klamydiatest å graviditetstest, men inte längre.

Sköterskan dog lite då hon fick höra om min sjukdom. Skönt när vårdpersonal tar en på allvar, men jag förstår att det var jobbigt för henne att känna sig så maktlös. Hon sa typ: "Men kan de inte göra något??!!", och gav efter ett tag upp.

Skulle ha jobbat i veckan, men det har verkligen inte gått.
I helgen ska jag resa till en fin ö och mysa. Hoppas jag blir bättre tills dess.

/Fanny



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0