Min Trysunda-resa!!

Hej allihopa!

Trysunda var fantastiskt. Den har utnämnts till Sveriges vackraste ö någon gång, vilket verkligen inte förvånar mig. Det är underbart fint där.

Efter min helvetesnatt på vandrarhemmet började jag må bättre, även om jag inte sovit särskilt mycket. Vi packade ihop grejerna och hoppade på färjan.


 
Färjan tog 35 minuter och det gick bra. Hade ont, men det var under kontroll.
Vi kom fram till hamnen, den underbara hamnen. Frågade på butiken vars de rekommenderar att man tältar, och vi blev rekommenderade Björnviken, en sjukt fin sandstrand. Så där tältade vi!

 
 
Efter att vi satt upp tältet gick vi runt på ön och njöt av hur fint det var. Jag mådde helt okej under tiden, bättre än jag gjort senaste veckorna!

Fatta att det finns en hel strand där stenarna ser ut såhär!


 
 
Ja, vi hade det superbra!

På kvällen dock... Då kom trägningarna och smärtan. Jag insåg att jag skulle fastna, så att gå i skogen/på dass var inte ett alternativ. Jag var tvungen att gå på en vettig toa. Närmaste toan var 1.2 km bort.
Hur skulle jag klara av att gå så långt, jag var inte ens säker på att jag skulle ta mig bort från stranden!?
Med motivering, pauser och hjälp lyckades jag ta mig dit, även om det tog sjukt lång tid och mycket styrka.

Jag satt där i ett gäng timmar. Började må bättre, och försökte gå tillbaka. Var tvungen att vända efter 50 meter. Jag mådde helt okej när jag var stilla, men kunde inte gå. Jag var alltså tvungen att stanna vaken längre än jag skulle behövt i vanliga fall (tror jag kom i säng 5-6 på morgonen), bara för att jag var tvungen att gå så långt.
Fick hjälp tillbaka tillslut också, och mådde helt okej dagen efter. Lät ioförsig bli att gå på toa typ, bara för att skjuta fram smärtan tills jag kom hem.

Satt och mös på ett berg dagen efter, med utsikt över hamnen, och tog sedan färjan, sedan bilen hem.
 
Ja, det var min Trysunda-resa! Rekommenderar er verkligen att fara dit! De har som sagt ett vandrarhem, som inte är för dyrt, men var bättre än mig på att boka det i tid! :)

Kram!

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0