Jag hatar dig. Jag hatar verkligen dig.

Kära uretrit,
vi har verkligen en udda relation.
Eller, så udda är den egentligen inte.
Relationer som liknar våran förekommer ofta i naturen.
Fästingar på rådjur. Skabb på rävar. Svampar på träd.
Du är en parasit.
En äcklig, hemsk parasit.
Du lever på mitt lidande, och oj vad jag ger dig föda.

Sedan dagen du kom in i mitt liv har du tagit så mycket du kommer åt.
Genom åren, har du tagit mer och mer.
Min trovärdighet, min frihet, min lycka..
Jag har börjat undra om du någonsin kommer ge dig.
Om du någonsin kommer åt en punkt där du blir nöjd.
Du kanske till och med är en parasitoid - en parasit som dödar sitt värddjur.
Det kanske är det du är ute efter.
Du kanske skulle nöja dig då.
Ibland känns det som att det är just den tanken som håller mig vid liv - för jag vill inte ge dig den njutningen.
Det kanske är det sista jag kan bestämma över.
Därför är det en garanti på att du inte kommer få det.

Det kluriga med dig, är att jag inte riktigt förstår dig.
Om jag hade gjort något ont, sagt något dumt..
Om jag faktiskt gjort något som jag inte blivit straffad för, men borde ha blivit..
Då skulle jag kunna förstå dig mer.
Om det fanns en poäng jag skulle behöva förstå.
Men jag förstår inte.
Jag förstår inte varför du inte lämnar mig ifred.
Varför jag alltid ska återkomma till dig, när jag väl lyckas fly en liten bit bort?

Jag hatar dig så mycket.
Ibland tror jag knappt själv att det här händer på riktigt, bara för att det är så vansinnigt bisarrt.
Det är faktiskt helt sjukt att jag ska behöva umgås så flitigt med dig, när jag hatar dig så mycket.
Att det första jag tänker på när jag vaknar är dig.
Det sista jag tänker på innan jag somnar är dig.
När någon gör något fint för mig, så tänker jag på dig.
Varenda gång någon ringer, varenda gång jag ler, varenda gång jag tar ett steg.
Du är en ond diktator, vars enda mål är att se mig brinna.
Jag hatar dig.
Jag hatar dig så mycket, att jag förväntar mig att vakna upp ur den här mardrömmen snart.
För det här kan inte vara på riktigt.

Snälla. Försvinn. Jag ber dig. Jag orkar inte mer.

/Fanny


Kommentarer
Linnea

Gumman <3 Fy vad jobbigt! Jag vet som inte om du vill att man ska säga att man tycker synd om dig eller inte, men jag kan liksom inte låta bli. Jävla skitsjukdom du har.. Dom dagar du känner att du mår bra och känner behov av sällskap kan du alltid ringa mig, eller ja, oftast i alla fall eftersom jag oftast inte har något liv. Känner du för att prata så är det bara att ringa! Vill hälsa på dig igen snart, det kändes så bra sist. På nåt sätt kändes det innan som vi hade glömt varandra, men nu vet jag att det inte är så :) tycker om dig och skickar dig telepatiska kramar (säger man ens så lol?)!!

Svar: Hej sötnos <3Tack för att du bryr dig, det betyder jättemycket!
Jag tycker det är trevligt då folk säger att de tänker å mig och tycker synd om mig, men jag skulle inte säga att det är huvudskälet till att jag skriver sånt här.. Tror det mest är för att skriva av mig, och få uttrycka vad jag känner.
Hur har du det i veckan? Är du ledig någon längre tid? :)
Kram åp dig <3
None None

2013-01-05 @ 18:26:49
URL: http://linneaogren.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0