Jag har just blivit ensam

Ja, som rubriken lyder. Det är väl det som hänt i mitt liv.

Jag och Mattias har gjort slut. Min klippa är sandkorn.
Det funkade bara inte.

Det har nu gått en vecka sen jag blev själv.


Jag försöker bara tänka att det blir bättre med tiden, men hur lång tid kommer det ta? Ska jag bara vänta? Hur väntar man när man är sjuk samtidigt?
Jag KAN ju liksom inte hitta på saker med människor så ofta för att tänka på annat.
På dagarna är jag doomed att vara själv, och just nu så gör det fysiskt ont i hela mig av att vara själv.
Och även om jag träffar kompisar på kvällarna, vad händer när jag ligger i sängen timma efter timma och inte kan somna för att jag har så ont?
Framförallt, vad händer när jag måste ställa in att äntligen få träffa någon för att jag måste sitta på toan?

Att försöka släppa någon och inse att någon man bryr sig så mycket om inte längre kommer finnas i ens liv på samma sätt är hårt nog. Sjukdomen verkar dock ställa till det så att det blir ännu värre.

Alla klassiska "kom-över-någon"-tips håller inte om man har en svår uretrit.
Hjälp, hur ska jag komma över den här otroligt jobbiga perioden i mitt liv?

/Fanny


Kommentarer
Helena

Herregud fina Fanny! Jag har tänkt så många gånger den senaste tiden att jag vill höra av mig till sig och försöka erbjuda någon form av hjälp pga det helvete du ständigt går igenom, och nu rann det liksom över. Jag vet ju inte om det är ett alternativ men har du funderar över att söka vård någon annanstans, tex Stockholm? Här finns det ju kanske fler möjligheter. Jag går till en väldigt bra klinik som lyckats göra mig nästan helt frisk. Kom hit! Det finns alltid sovplats hos mig. Ja, jag vet, vi känner inte varandra men något måste ju hända för att du ska må bättre! Jag berättade precis din historia lite snabbt för min sambo som omedelbart sa "ta med henne till din läkare, säg åt henne att hon kan bo här". Jag fattar att du inte orkar ta tag i sådant nu, men erbjudandet kvarstår för framtiden.

Samma med dig, Jeannie! Vilken dag skulle du till Sophiahemnet? Om jag är ledig då kan jag ju möta upp dig och guida dig dit.

Jag vet inte om ni förstår vilken ofattbar tröst er blogg varit för mig genom denna pestsjukdom. Nu när jag är på bättringsvägen vill jag ge något tillbaka. Säg till om jag kan göra något!
Tusen kramar

Svar: Alltså, Helena! Jag blir så oerhört glad av att läsa det här, eller som jag sa till Jeannie: Hur ska jag kunna svara lika fint?Just när det kommer till att söka vård någon annanstans är jag så kluven. Jag vet om att jag kanske borde, men jag är så emot privat sjukvård generellt att en del av mig skulle tycka att det känns så fel. Det strider mot min ideologi liksom.
Dock har min mamma SNART övertalat mig om att jag är för sjuk för att följa min ideologi och att jag får göra skillnad genom att rösta istället.
Om du någon gång kommer till Umeå får du sova hos mig med, nästa gång jag är i Stockholm skulle jag väldigt gärna vilja träffa dig på en fika eller vad som helst, jag mailar dig då! :)

Du verkar för övrigt ha en fantastisk sambo :)

Hela min kropp får mysiga rysningar av att höra att bloggen get dig tröst, det är ju det vi vill!
KRAM!
/Fanny
None None

2013-02-02 @ 08:42:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0