Min kropp

Det här är min kropp. Det är inte den bästa av alla kroppar, men den är min. Det är min att göra vad jag vill med. Det är endast den här kroppen som jag kommer ha resten av mitt liv som verktyg.

Därför måste jag älska den.
Trots att den sviker mig ibland.
Det är väl många saker man kan älska fastän de inte är 100% perfekta?

Det här är min kropp.
Men jag är inte min kropp.
Därför behöver jag aldrig bli besviken på mig själv när jag blir besviken på min kropp. Det är två olika saker.

De här besvären är min kropps. De gör att min kropp är ett sämre verktyg, men ett trasigt verktyg är mycket bättre än inget verktyg alls. Dock gör de här besvären mitt liv mindre enkelt än vad det hade varit utan dem.
Men de är min kropps. En del av min kropp. Därför får jag lov att ta det som det är, förlåta min kropp och fortsätta använda den, fastän den inte fungerar som den ska alltid. Om min kropp hade varit som någon annans, hade den inte varit just min. Alla kroppar är olika, och på bland annat det här sättet skiljer min sig från andras.

Det här är min kropp. Den tillhör mig.
Därför måste jag älska den.
Därför väljer jag (i alla fall nu) att älska den.

/Fanny


Kommentarer
Linnéa

Mycket klokt och fint skrivet! :)

Svar: Tack så mycket! :)/Fanny
Jeannie Olsson Frisk & Fanny Karlsson

2013-12-27 @ 11:50:55
S

Så bra skrivet. TACK. Speciellt dessa meningar :
"Det här är min kropp.
Men jag är inte min kropp.
Därför behöver jag aldrig bli besviken på mig själv när jag blir besviken på min kropp. Det är två olika saker."
Jag behövde läsa det!

Svar: Tack så mycket! Betyder mycket <3Man behöver ständigt påminnas om det!
/Fanny
Jeannie Olsson Frisk & Fanny Karlsson

2013-12-29 @ 21:19:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0