Framtidshopp

Alltså, uretritarlivet. Har ännu inte fått nån vettig natt, och nu sitter jag och känner att den här natten kommer bli skitkass också. Blä.
Funderar på om jag kan ha UVI också. Känns lite som det.

Idag har vart en hyfsat händelselös dag, haha! Var rätt dålig fram tills 14. Duschade snabbt, sen for jag in till stan och mötte upp brorsan. Vi gick till museumet vi skulle på (Emigranternas Hus) fast det skulle stänga ganska snart efter att vi kom dit, så vi bestämde oss för att göra det på onsdag istället. På vägen tillbaka till spårvagnen gick jag förbi en restaurang som var helvegetarisk, så jag var ba tvungen att gå in dit och ta en vegansk fika! Åt en blåbärspaj med vaniljsås, mums!

Då slog det mig.
En dröm.

Jag har ju sökt efter drömmar, då jag insåg för några månader sedan att jag gett upp alla jag haft.
Jag har ju drömt om hur min livssituation kommer se ut när jag är tant typ, haha, men inte vad jag ska ha för sysselsättning, vad jag vill sträva mot typ. Jag har ju vetat att jag vill hjälpa till, göra världen till ett bättre ställe. Idag slog det mig vad min dröm är.

Min dröm är att öppna ett helveganskt kafé, eller restaurang, eller en kombo, i Umeå! Allt ska vara veganskt som sagt, och kaffet ska vara fairtrade, och ekologisk ska allt vara också och ja, väldigt snällt helt enkelt! Alla som arbetar där ska ha samma timlön, vi kanske kan ha det som ett kooperativ typ? Ingen är bättre än någon annan.
Vi ska dessutom inte ha en superhög lön, nog så att vi klarar oss såklart. Solidaritet och omtanke är våra slagord. Överskottet ska skänkas bort typ, istället för att någon ska tjäna extra. Eller ska vi bjuda stadens hemlösa på mat för pengarna typ? Äh, vet inte, bara ha det max-snällt!

Det skulle göra mig glad. Åh, jag bryr mig inte så mycket om hur realistiskt det är, men det skulle jag vilja. Den drömmer ger mig lite hopp. Åh :)

Imorgon är det konsert, Amon Amarth!

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0