Aktivitetsersättning

Idag har jag pratat med kvinnan som är min handläggare i min ansökan om aktivitetsersättning.
Jag ska skicka in ett intyg från skolan att jag pluggar där, sedan kan de påbörja "undersökningen". 


Samtalet kändes bra, det var bara en sak jag hakade upp mig på.. Hon sa att eftersom sjukdomen är så ovanlig (i alla fall den svårare formen) och okänd så kan det bli krångligt. Det man har måste ju räknas som en funktionsnedsättning, vilket de medicinska experterna på försäkringskassan kommer avgöra om det är det eller inte.
Jag förklarade för henne att ingen vet "sanningen" om sjukdomen, och att det inte är helt vanligt att ha sånna utsträckta problem som jag har, och att hon VÄLDIGT GÄRNA får prata med min läkare om sjukdomen som komplement till hennes medicinska experter, eftersom sjukdomen är så individuell.
Hon verkade vilja hjälpa mig, men jag vet inte hur det går..

Hon sa på slutet av samtalet att någon som jag absolut ska få NÅGON sorts ersättning, men att det var klurigt att veta vad. Hon tyckte det var roligt att handlägga någon som hade något lite mer speciellt också, haha, istället för klassikerna :)

Hoppas det löser sig.
Nu sticker jag iväg på operation, ciao!

/Fanny


Kommentarer
Mià

Lycka till med tanden, ja eller med att få bort den ;)
Kram

Svar: Tack! Det har gått bra med allting! :) Kram!/Fanny
None None

2013-04-24 @ 12:12:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0