Äntligen lite träning

Vaknade tidigt i morse av smärta, och hela gårdagskvällen bestod av brutalt smärtsamma kramper, men nu på dagen har det varit helt okej. Drog faktiskt förbi på gymmet och tränade i 50 minuter! Sjukt härligt att på röra på sig, hade energimässigt kunnat fortsätta minst dubbelt så länge.
Sjukdomsmässigt så sög det från början, högg till några gånger, men det gick faktiskt rätt bra!

Om ni äter höga doser ditropan som mig, eller andra läkemedel som ger en uttorkande effekt så finns det några saker som man borde tänka på när man tränar:

Du kommer bli överhettad. Jag körde 20 intensiva minuter på crosstrainern innan det faktiskt inte var realistiskt att jag skulle fortsätta. Jag var inte utmattad direkt, energin fanns där. DOCK så får man feberliknande symptom. Tungt huvud, ont i huvudet, snurrig, fryser/dör av värme, yr.. Jag var sjukt anfådd och hade verkligen köttat, men svettades knappt ändå.
Kom ihåg att inte pusha för länge. De värsta symptomen kommer efter att du slutat, inte medans du är igång.
Ta det hellre för lugnt än för fort.

Oavsett hur mycket jag älskar konditionsträning så måste jag ändå säga att styrkan gick mycket bättre. Om man ska konditionsträna får man helt enkelt ta det i etapper (fastän det suger ordentligt - jag vet).
Mellan de olika seten, drick rejält med vatten, andas djupt, ingen brådska. Inte förrän du känner dig redo bör du köra.

Ska dra ner på mejeriprodukter nu, efter tips från Jeannie. Jag som vill byta ut allt mejeri mot soja måste säga att det inte kändes så jättehemskt.

Aja, tänkte bara höra av mig och säga att jag mår rätt bra idag :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0