Om att känna sig snygg, trots allt

(Varning - Wall of text)
Även om uretrit inte är en sjukdom som visar sig överdrivet utåt, så kan man absolut känna sig mindre snygg med den. Här följer några exempel på vad som kan få en att känna sig mycket mindre snygg/sexig än alla andra.

  1. Vikten.
    Min vikt pendlar otroligt mycket. Senaste året har min maxvikt och min minimivikt skilt så mycket som 10 kg. Detta är på grund utav olika mediciner som gör en inkapabel till att äta, eller jättehungrig, och att när man mår dåligt är man inte så matsugen, medans man frossar när man mår bättre. Olika dieter påverkar såklart med. Sömnbrist hjälper till en hel del med.
    Att förändras i vikt är påfrestande fysiskt, men väldigt mycket psykiskt med. Att gå upp i vikt får en att känna sig fulare många gånger, medans det är lätt att få vikthets och ätstörningar av att gå ner i vikt, så att man bara vill gå ner ännu mer i vikt. När jag är i en gå-ner-i-vikt-period så väger jag mig varenda dag och talar också om för någon varje dag vad jag väger, så att jag kan bli varnad ifall det börjar gå för långt och att jag inte märker det själv. Ett annat varningstecken är ifall man inte längre vill berätta vikten, för man vet att de kommer säga att det gått för långt.
    Jag är ovanligt nöjd med min kropp för att vara en 18-årig tjej, men jag är ändå livrädd för ätstörningar och tar så många säkerhetsåtgärder mot det som det bara går.
    Att pendla i vikt är ett bra recept för att tycka sämre om sig själv.

  2. Inflammations/värmerodnader
    Jag vet att inte alla med uretrit har samma märken på magen som jag har, men jag vill ändå ta upp ämnet eftersom det är viktigt.
    Jag tror att mina röda märken på magen kommer dels från inflammationen, och dels för att en hel del värme har kommit i kontakt med det området.
    Jag har haft komplex för detta, då det ser ut som en skugga liksom och får området över att se ut som att det putar. Jag har tyckt att det varit jobbigt att vara på stranden, ha magtröja osv. Att se sig själv på bild bredvid andra, och det ser verkligen ut som att jag har en jätteslapp mage.. ne, det har varit jobbigt.


  3. Skrapmärken/ärr
    Ni med morfinpreparat som smärtstillande vet vad jag snackar om.
    En väldigt vanlig biverkning utav morfin är att det kliar väldigt mycket. Att man är smärtstillad gör att man kliar tillbaka utan att känna när det riktigt börjar göra ont --> man får sår. Jag har fått receptbelagda anti-kli-tabletter (antihistaminer), men det kliar ändå oerhört mycket. Jag har fått många ärr efter detta, och har nästan alltid rivsår på kroppen. Senast råkade jag bränna mig rejält på handen, så jag fick ett ganska seriöst brännsår.
    Dessutom har jag nästan alltid något litet sår i armvecket, eftersom jag ofta får olika injeceringar eller lämnar prover.
    Jag har många ärr sedan jag var liten, och just sår/ärr har jag aldrig riktigt brytt mig om. Dock skulle jag tycka det var jobbigt att få det i ansiktet. Dessutom känns det lite jobbigt då folk ser mina armar och frågar vad jag gjort egentligen, och det enda korrekta svaret är morfin.

  4. Sexet
    Uretrit-sex är inte stort inom porrvärlden av flera skäl tror jag, haha, men ett skäl är nog att det inte är så hett. Att bara klara av vissa ställningar och moment (ja, ni vet hur jag menar), att bara klara av det vid vissa ställningar och att bara inte få njuta lika mycket som många andra - sjukt psykiskt påfrestande. Utöver det så tar vi många gånger mediciner som torkar ut kroppen, så ett 7 mil långt förspel är ett måste, och ändå är ofta glidmedel på sin plats. Det gör att det är sjukt svårare att vara spontan.
    Dessutom finns det väl ingen annan sexuell moodbreaker än att säga "ne, det här går inte, vi får köra något annat, det gör för ont".
    Dessutom blir det ju svårare att ha sex om man inte har pojk/flickvän. Att ha sex med någon som inte är insatt i ens situation är ju sjukt svårt. Det är ju inte direkt ovanligt att framför allt många i min ålder vill experimentera och ha sex med totala främlingar, vilket blir lite utav en omöjlighet. Där är det väl lättare om man inte är straight, då penetrering egentligen är det största problemet och penetrering är snäppet vanligare man/tjej än tjej/tjej :)

  5. Svullnad
    Rest-urin  -  no need to say more.


Det jag vill komma fram till att vi har många saker emot oss, som verkligen kan få en att känna sig ful, äcklig, osexig.
Att ha ont får en ju att känna sig mycket fulare. Att känna sig oövervinnlig är ju svårt när man knappt kan gå.

Jag tycker fortfarande att jag är snygg. Jag har gått från att skämmas över min mage till att inse att den är en del av mig, och jag äger ju, och då måste ju min mage äga också.
Jag älskar mig själv, oavsett om jag väger 66 eller 56.

Jag har många imperfektioner, om jag väljer att se det så. Men det gör jag inte. På något sätt kan jag som tycka det är sött, haha. Typ som min katt, Måns, när han var liten. Hans fötter och öron växte klart först, så han snubblade i princip över sina gigantiska fötter haha. Han hade aldrig varit lika söt och underbar om han såg ut som alla andra katter. Det låter så cheezy, men jag tycker att det gör mig unik.

Ett av mina bästa snygg-tips tror jag är samma som när en "normal" människa känner sig ful - gör dig snygg!
Sätt på dig dina killerheels, de där extra tighta byxorna och ett par lösögonfransar och platta håret. Piffa till dig, så att du ser så långt ifrån kroniskt sjuk ut som möjligt. Att snygga till sig en dag kan få upp mitt självförtroende rejält resten av veckan.

Jag tror att man blir lite snyggare om man tror på sig själv, och det gör jag. 
Jag hoppas att ni är nöjda med er brudar, trots den alldeles för sura karamellen kronisk urinrörskatarr.

Puss på er.

/Fanny


Kommentarer
Jeannie

Fans det en gillaknapp på det här inlägget hade jag tryckt på den utan att blinka! Så otroligt sant och du skriver det så otroligt bra!

2012-06-17 @ 23:34:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0