En sömnfullproppad natt + tid för MR

Fick sova 8h i natt, superskönt!
Dagen har hittills bestått av smärtsamma trägningar och en hel del toaspring.
Fastän jag tömt mig med kateter och VET att det inte kommer mer, så känns det ändå som att jag kissar på mig direkt jag ställer mig upp. Så därför sitter jag många gånger kvar. Jättedumt egentligen, men det känns.. comfortable.

Igår kväll fick jag väldigt ont, så ont att jag tog ketogan. Det känns jätteskönt att ha en "nödutgång" liksom (snälla, få mig aldrig någonsin igen att kalla narkotikaklassade preparat för en nödutgång), att veta att ifall det krisar sig så finns det hjälp. Den tryggheten i sig kan ju göra att jag mår bättre.

Jag har fått tid för MR - på torsdag!
Min läkare sa att det förmodligen skulle ta tills i höst innan jag fick göra det, och nu tog det typ 1-2 veckor? Skumt! Underbart, så klart, men skumt. Det kanske var någon som lämnade återbud? Sånt här ska ju ta tid! Jaja, jag är glad att det blev så hur som helst. Varken jag eller min läkare tror att de kommer hitta något spännande, men man vet ju inte. I fall man ser någonting är det ju verkligen superbra att det görs tidigt, och dessutom kanske man kan börja tänka på andra undersökningar tidigare. Min läkare har dock inte så många undersökningar i bakfickan kvar, menmen :)

Kram på er alla, hoppas ni har en smärtlåg dag!

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0