Akuten + myskväll med brudarna

Idag skulle jag förnya ketoganreceptet (de vill att jag förnyar det sista dagen jag har det, för att jag inte ska lagra upp en massa typ), och ringde urologen när växeln öppnade 07.30. 10.30 ringde en sköterska upp mig och sa att hon skulle prata med en läkare. 13.30 ringde sköterskan tilbaka och sa att jag var tvungen att prata med en läkare om det här (fastän det var en förnyelse och att det gått utan problem förut). Tyvärr hade de tagit så lång tid på sig att ringa tillbaka så att alla jourläkare på urologen var upptagna, så hon hänvisade mig till akuten.

Tror ni jag blev irriterad eller?
Jag for in till akuten, och fick sitta där i 2 timmar för att få min förnyelse. Jag fick dessutom bara en liten förpackning som räcker i 2-3 dagar, för att jag måste träffa en urolog för att få ett större recept (vilket självklart är förståeligt). Nu hade jag tur, eftersom det var ovanligt lite folk där, men tänk om det hade varit normalmycket folk? Då hade jag fått sitta där i otroligt många timmar! Jag börjar bli lite less på att bli kasst behandlad av vården nu. Det hade ju varit en sak om de gjorde allt de kunde, men misslyckades, men de bryr sig typ bara inte. De är otrevliga och säger i princip "synd för dig, det är inte mitt problem". Idag är jag dock inte ett dugg arg på akuten, de gjorde ett urbra jobb. Tycker urologmottagningen klantade sig onödigt mycket.
Åh.

Jaja.
Blev rätt smärtlåg (5 på smärtskalan, tjohoo!) på kvällen och drog och hade en myskväll med brudisarna. Jag är nu hemma, och är fortfarande smärtlåg. Vad händer liksom?! Ingen aning, men jag älskar det. Så här får jag väldigt gärna må ett bra tag framöver.

Hoppas ni hade en smärtlåg och rolig fredagskväll!

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0