Grattis, urologen! Ni skötte er idag!

Idag har jag äntligen fått min receptförnyelse på ketoganet!

Mattias for in (jag hade för ont för att ta mig längre än till toan) och bad om att få träffa en jour, vilket han fick göra efter typ 30 minuter. Läkaren hade aldrig träffat mig, men var ändå bekant med min situation. Tydligen hade Elizabeth (min ordinarie älsklingspluttdoktor) lämnat över lite ansvar på honom, och han hade ringt och kollat med smärtrehab och försökt att få tag på någon läkare där förra veckan, och även ringt Elizabeth (på hennes semester!). Hon hade skickat ännu en remiss till smärtrehab, för att jag skulle få tid där ännu tidigare än jag redan har!

Han hade läst igenom min journal lite och frågade Mattias några frågor. Han hade tyckt synd om mig och trodde genuint på vad Mattias berättade (<3).
Han skrev ut ketogan till mig, och ändrade nu doseringen på medicinen! Han ändrade nu så att den rätta doseringen står på paketet. Förut stod det 4 tabletter, nu står det 10 tabletter, som det ska stå. Det är ju det som ställt till det så mkt nu när Elizabeth varit på semester. Hon och jag har kommit överens om en annan dosering än den som stod på medicinen.

När jag då ringde till en annan läkare och ville ha receptförnyelse på ett narkotikaklassat och extremt beroendeframkallande läkemdel, så ser dom att det tagit slut på 10 dagar istället för 25. Då blev de mongo och vägrade tro på något jag sa. Nu borde receptförnyelserna vara enklare i framtiden.
Han ändrade också så att det stod "mot kraftig smärta". Tycker det är så gulligt när de skriver sådana saker, eftersom det typ bevisar att de verkligen tror på mig.

Utöver det skrev han ut diclofenac att kombinera med ketogan, och alvedon 665 mg (eftersom min mage är sämst och tar upp allting så dåligt så behöver jag högre doser av allt).
Tack urologen, idag skötte ni er utmärkt!

Idag har jag för övrigt så ont så att jag inte vet vars jag ska ta vägen, till och med ondare än jag hade när jag skrev mitt "jag vill dö"-inlägg. Att ha ketoganet till hands så jag slipper gå igenom det här på en sån smärthög nivå känns som största lyxen i världen. Jag tog det för 30 minuter sedan, och börjar bli lite mer smärtlåg nu. Underbart.

Herregud, vad jag skriver, men jag är bara så glad idag. Jag förtjänar verkligen den här medvinden! Vem vet, jag kanske får sova flera timmar i sträck i natt?
Hoppas ni har ett leende på läpparna idag också!

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0