Mår rätt bra, men är sjukt sämst på att sova

Hejsan, fellow sick people!

Mina två "behandlingar" (eller vad man nu ska kalla det) just nu är:
  1. Kolhydratfri kost
  2. Höjd ditropandos
Höjd ditropandos botar mig inte, men gör mig mycket mer smärtlåg. Kolhydraterna har jag ingen aning om vad dem gör mot mig, men jag lär ju märka det. Såhär bra minns jag inte att jag mådde på den här dosen ditropan för några månader sedan, så kolhydraterna kanske spelar roll? Ja, jag ska inte ta ut något i förskott, får se vad som händer senare under dagen och imorgon.

Jag är i alla fall hyfsat okej och har vart det sedan igår på dagen. Jag sov dock ändå bara 2 h i natt dock. Brorsan råkade väcka mig av misstag, och sedan kunde jag inte somna om. Jag har typ ordentlig sömnbrist, men om jag har somnat och sedan vaknar och är vaken längre än en minut, ja.. då är jag körd rätt länge.
Fast jag bryr mig inte så mycket just nu.
Det är sjukt mycket skönare att vara uppe mot sin vilja och vara smärtlåg, än att vara vaken pga smärtan :)

Tills jag blir ordentligt trött igen, vilket kommer ta några timmar, kan jag lika gärna njuta av att det är ljust ute, klappa mina underbara katter och göra något busigt mot brorsan medans han sover. Handen i vattenglaset, funkar det? 

Åh, vad jag hatälskar livet just nu. Hjördis dör, jag mår hyfsat bra. Allt äger och suger på samma gång.


Sitter och myser med stackars Boris som har tratt på huvudet nu, eftersom han har fått jättedryga hudinfektioner. Stackaren.. Aja, han blir mycket mysigare när han har tratt. Han vill väl få tröst eller något, haha.
Vi har alla något att lära från Boris. Första gångerna han hade tratt (han får hudinfektioner rätt ofta) kämpade han dygnet runt för att få av den. Nu sitter han och myser och bästa av situationen, och försöker inte ta av sig den alls. Om en katt klarar av det, så kan väl vi det?
Kram!


Oj, sådär såg inte mina armar ut förut. Kanske ska äta något annat än sallad och bönor någon gång.
När jag gick på sjukt mycket penicillin under någon månad i höstas så mådde jag väldigt illa och spydde väldigt mycket.
Jag droppade snabbt i vikt, och tyckte det var jättekonstigt. Jag menar, jag åt ju tills jag var mätt! Sedan räkande jag antalet kalorier jag åt per dag och kom fram till att Kissie äter mer än mig haha. Nu är det typ samma sak, jag droppar fastän jag tycker jag äter. Det visade sig dock att sallad, gurka och vattenmelon inte innehåller så mycket energi, hahaha. Sjukt naiv och blåögd, ahah.
Halloumi och sojakorv är typ min enda energikälla just nu. Förut var pastan typ 90% av mitt kaloriintag, vilket gör mig rätt sämst på det här nu. Men om jag mår såhär bra på grund av att jag skippar kolhydrater så är det sjukt värt det.

/Fanny



Kommentarer
Anonym

Jag har tips på en skitgod och enkel röra (är själv vegan). Vet inte om den är helt fri från kolhydrater, men så gott som tror jag?

Ok, here goes: stek lök och massa fryst spenat (bladspenat/hackad spelar ingen roll) i stekpanna, smula ner ett paket tofu (brukar finnas i vanliga mataffärer) och stek ihop. Tillsätt massa sojagrädde, så det blir såsigt som fasen. Krydda med örtsalt

2012-04-28 @ 09:05:13
Helena

Neej, råkade komma åt skicka-knappen innan jag skrivit klart... Gör ett nytt försök!



Stek lök och massa spenat i stekpanna, smula ner ett paket tofu och stek ihop. Häll i massa sojagrädde, det ska bli ordentligt såsigt. Krydda med örtsalt och peppar. Funkar till typ allt! Tror inte att tofu innehåller särskilt mycket kolhydrater (gjort på sojabönor), så testa det! Jag hetsäter nötter nu dessutom, för att boosta kroppen med proteiner.



Jag är själv vegan och försöker dra ner på sockret nu. Äter fortfarande kolhydrater i form av pasta, potatis och liknande, men skippar godis, kakor och efterrätter. Hittade den här hemsidan när jag letade recept, kolla in! Jag vet inte hur mycket mjölkprodukter du äter/dricker, men det brukar vara ganska lätt att veganisera recept.

http://veglchf.wordpress.com/alfabetiskt-index/

2012-04-28 @ 09:11:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0