Viktigt att prata om sex

Bra tjejer! Det klart det är mycket hyshpysh vad det gäller det mesta som sitter mellan benen men varför? Jag menar, finns det någon som inte lever ett liv där ens underliv överhuvud taget spelar roll? Tror knappast det. Har man dessutom en sjukdom som sitter i det området blir hyshpyshstandarden riktigt jobbig och störande.

Sedan jag fick Uretrit har jag pratat om mitt urinrör med människor jag innan aldrig ens kunnat drömma om att diskutera sådant med. En utav mina starkaste sidor, det som är Jeannie, det är att jag måste dela med mig av allt. Med starkaste menar jag inte mest positiva utan helt enkelt det som märks mest och tydligast när man känner mig som person. Jag är helt enkelt inställd på att inte hålla något för mig själv (om det inte gäller något någon berättat för mig i förtroende såklart!) Det har nog hjälpt mig oerhört mycket i sånna här situationer, hjälpt mig att våga prata om den här sjukdomen som innebär väldigt mycket intimitet osv. Det är VIKTIGT att prata om sådant som oroar oss och om sådant som får oss att fundera till och med bli stressade, om sex är boven i dramat då ska man kunna prata om det som en naturlig och mänsklig sak. För det ÄR ju det.

Har såklart full förståelse för att man inte vill utelämna hela sitt sexliv som Fanny tog upp men det behöver man inte göra för att kunna prata om sex.

/Jeannie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0