Flödesmätning efter Stockholmsresan!

Nu är jag tillbaka från några galna dagar i Stockholm!
Jag ökade Ditropan-dosen till 5 tabletter per dag, och det tog ju bort en hel del smärta. Jag blir inte smärtfri, men jag kan dansa hela nätter utan problem då :)


Idag var jag på Urologen för första gången. I väntrummet satt bara en himla massa kvinnor som var 3-4 ggr min ålder, och jag blev som ställd; jag trodde det var gubbar med prostataproblem som rockade på urologen!
Det visade sig dock senare att de i väntrummet bara just väntade, på sin make eller brorsa eller pappa.
Mattias måste ha kännt sig lite outsider.

Jag gjorde i alla fall en flödesmätning, så att läkaren jag ska träffa på måndag får maximalt med information.
Fick lite väl läskigt mycket bevis på hur mycket min kropp har påverkats av ditropanet!

På 5 ditropan så kissade jag ungefär 10 ml/sek förut, idag uppskattade vi det till ≈50-70 ml/sek (jag finns ju inte med på skalan, den mätte bara till 25 ml/sek).

Medicinfri så kissar jag 70+ ml/sek ibland (på den skalan fanns det upp till 50 ml/sek).

Dock kissade jag 8 dl (och var 0 kissnödig) och stora mängder kan ju öka trycket avsevärt. Min förra läkare och jag försökte ibland i flera timmar att få till en flödesmätning då jag hade ungefär 2-3 dl i blåsan för att se hur trycket blev då - men jag kan bara kissa om jag har stora mängder.
I regel bör en blåsa aldrig innehålla mer urin än 3,5-4 dl, vilket har varit mängden jag har haft kvar ibland efter att jag kissat. 


8 dl kissade jag och 1.5 dl hade jag kvar i blåsan - jättebra för att vara jag på ditropan!

//Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0