Uretrit-endometrios

Just nu har jag så mycket starka tankar och känslor i kroppen att jag bara vill skrika till Sveriges sjukvård. "SER NI INTE SAMBANDET???????" Har googlat på "endometrios, uretrit" och googlat ännu mer på bara endometrios, det finns ju hur mycket som helst som säger att uretrit och endo hör ihop! Det finns dessutom massa information om sambandet mellan endo och IC. Ahh, jag önskar att jag själv hade större medicinska kunskaper, önskar att jag höll på att utbilda mig till urolog eller något! Vill samla ihop alla teoriter, alla erfarenheter och all kunskap för att sedan bara bunta ihop allt till en enda stor vetenskap om kvinnors gynekologiska smärta och lidande.  
 
Undrar om vi kommer få uppleva den dagen då sjukvården kommer till insikt med hur rätt vi haft under alla år?

/Jeannie


Kommentarer
anna

Hej! Hittade er blogg och är glad över erat initiativ att blogga och därmed synliggöra en tämligen osynlig sjukdom som det inte pratas om. Jag fick urinrörskatarr nör jag var 18 år, 10 år sedan nu och jag känner mig väldigt ensam om detta. Skönt på ett vis att inte vara ensam, även om man önskar att ingen annan skulle behöva känna på det här. Stor kram till er och roligt att ni vill göra skillnad, vara med och sprida kunskap och insikt om denna sjukdom!

Svar: Hej Anna! Vad roligt att du hittat hit även om det samtidigt alltid känns sorgligt när ännu ett nytt namn dyker upp med en egen uretrithistoria. Vi är fler än vad man tror tyvärr!
Vi alla behöver verkligen hjälpas åt med att göra oss hörda om det ska bli någon ändring i uretritfrågan, det lilla kan också göra något stort hoppas vi!

Tack för din kommentar, det betyder mycket för oss att höra av andra som sitter i samma båt! Stor kram Jeannie
Jeannie Olsson Frisk & Fanny Karlsson

2013-11-29 @ 08:19:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0