Sjukintyg imorgon

Vaknade lite innan 8 imorse av trängningar och smärta, har fortfarande väldigt ont (har ju bara gått en timme såg jag nu, känns som om jag suttit här i en evighet). Christoffer har gått till jobbet, nyhetsmorgon på tv, solen skiner in genom fönstret och lyser rätt ner på mig i soffan. Om vi skalar bort smärtan för en stund, visst låter det underbart? Man får tänka på de saker som är bra och försöka njuta av dem.
 
Jag hoppas jag blir lite bättre om ett tag så att jag kan åka till Slite och handla. Ska handla sytråd och lite sådant, håller just nu på att sy ett par gardiner till Linda.
Imorgon händer något som sjukdomsmässigt är positivt! Jag ska till min husläkare för att skriva ett ingående intyg av min sjukdom så att jag ska kunna söka aktivitetsersättning. Det klart att det kan vara jobbigt att få papper på sin sjukdom, liksom bli stämplad som sjuk men jag tänker att.. är det någon som redan fattat att man är sjuk så är det jag, nu kan det bara vara positivt att kunna visa fram, svart på vitt att jag är sjuk, jag mår såhär och jag behöver det här.
 
Nästa vecka ska jag både till arbetsförmedlingen på utredning och till psykologen vilket jag verkligen ser fram emot! Jag har mkt att se fram emot just nu, sådant förgyller livet!
 
/Jeannie
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0