ont och ondare

Fan, att jag inte kan lära mig!
Jag vet ju nu bättre hur sjukdomen fungerar efter att ha varit sjuk i nästan tre år, även om det oftast inte går att förutse hur sjukdomen beter sig riktigt. Med det menar jag att jag vet vad jag behöver göra när jag får ont men jag kan tex. aldrig veta när jag ska få ont. I flera månader har jag över lag vaknat med smärta och trägningar, jag har gjort min procedur och sedan följer jag den tills symtomen släpper (gå på toa, dricka mängder med varmt te, sitta varmt och försöka koncentrera sig på något annat). Även denna dag följer det mönstret men till skillnad från andra dagar blev jag sämre nu lagom till lunch istället för bättre. Anledningen? Det är viktigt att sitta kvar och inte röra på sig onödigt mycket tills smärtan lugnar ner dig, rör man sig så spänner man sig och då blir det värre. Ibland går det dock bra att börja göra saker lite tidigare och jag tyckte mig känna att det skulle gå bra att bara duscha trots att jag fortfarande hade lite ont. Så fel jag hade!
Nu sitter jag här och har inte bara börjat om från ruta ett igen utan jag har förstås ondare än i morse dessutom.
Nandie och jag som tänkte ut och gå i solen.. skit.
 
Om två dagar kommer Josefin hem. 15.45 landar hon på Gotland på söndag. Älskade Josefin, min andra halva.
 
/Jeannie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0