Att hålla sig i 12 timmar för att kunna vara som alla andra

Idag jobbade jag mina fyra timmar och det gick bra, var mycket folk och stressigt vilket innebar att jag fick annat att tänka på. Explosiv stress eller va vi nu ska kalla det för, alltså stress som kickar i gång kroppen för att göra något effektivt och fort just för stunden är bara positivt för mig. Det får mig att tänka på annat och jag kan lättare "glömma" uretriten. Stress som länge ligger och mal mår jag sämre av uretritmässigt. Alltså som att veta att "denna vecka måste jag passa denna tid varje dag och sedan vara närvarande så här länge" tex.
 
Vid fyra kom Linda och Ylva in och ville att jag skulle följa med till stan.
Då kom de där prioriteringsfrågorna upp igen som bara någon med uretrit förstår.
 
Eftersom jag jobbat i fyra timmar och dessutom i två timmar innan jobbet försökt fylla blåsan så att jag ska må så bra som möjligt under arbetspasset, så har jag alltså inte kissat på 6 timmar samtidigt som jag har haft trängningar hela dagen. Jag vet att om jag kissar innan vi åker till Visby så kommer jag ha ont innan vi ens hunnit dit och då ska vi fortfarande strosa runt där i ett par timmar. Om jag däremot håller mig tills vi kommit hem från Visby så riskerar jag att ha kramper och väldigt ont innan jag ens hunnit hem. så...what to do?? För jag vill ju inte stanna hemma medan tjejerna åker in till stan och umgås. Jag vill inte ge mig så lätt, jag måste ju försöka kämpa lite.

Jag åkte med och hade en spontan, trevlig eftermiddag i stan med Linda, Ylva och Nandie. Lyckades hålla mig tills vi kom hem och fick bara lite ont ungefär en timme innan vi var hemma. Den här gången hade jag tur.
Men att inte kissa på 12 timmar, undrar vad det har för inverkan på kroppen egentligen.
 
/Jeannie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0