Försäkringskassan

Idag har jag varit väldigt trött och haft trängningar hela dagen. Nu på kvällen fick jag väldigt ont också, höll i sig i några timmar men sen åkte jag iväg för att köpa te, passade på att titta förbi vid Linda en stund och nu när jag kom hem upptäckte jag att smärtan var helt borta. Har märkt flera gånger att ibland kan det bli väldigt mycket bättre om man försöker koppla bort det. Det funkar ju långt ifrån alltid men ibland..
 
Nu har jag något stort att berätta för er!
 
Idag kom jag på att jag glömt kolla posten. Hittade ett brev från försäkringskassan.
Jag har varit sjukskriven i över ett halvår och under hela den tiden kämpat för att få rätten till sjukersättning. Det senaste halvåret har varit fullt av oro, stress och tårar, jag har mått väldigt dåligt över att inte ha möjlighet att ta hand om mig själv. Christoffer har fått försörja mig och jag har i stort sett inte haft några egna pengar att röra mig med. De pengar jag haft har jag behövt hålla hårt i till nödfall. Allt har tagit oerhört lång tid, alla papper som ska fyllas i, olika läkarintyg, medlande mellan handläggare, läkare och arbetsgivare och allt har varit så otroligt svårt. Jag fick dessutom under denna tid höra ett flertal gånger att min ansökan aldrig kommer gå igenom. Att man inte kan få ersättning för kronisk uretrit eftersom sjukdomen inte "finns".
 
Idag har jag blivit beviljad halv aktivitetsersättning för kronisk uretrit.
 
Det är inte mycket pengar jag kommer få, det är inga pengar man kan leva på men det är ju heller inte meningen. Jag kommer göra allt för att hitta något jag klarar av att arbeta med, hitta något jag trivs med. Det jag är mest lycklig över är att det nu finns svart på vitt, försäkringskassan har beviljat sjukersättning för kronisk uretrit!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0