Brev från försäkringskassan

Idag har jag fått de nya tabletterna. Ska dela på de första så det inte blir för hög dos på en gång men om några dagar börjar jag med 5 mg Sinalfa.
Idag har Christoffer och jag suttit ute i solen och njutit av det underbara vädret! Åkte till systemet med Linda och Nandie på eftermiddagen och premiäranvände min skinnjacka för i år! Jag var halvdålig på morgonen (som vanligt) med trängningar men blev sedan bättre så jag har klarat mig bra idag! Förutom min mage som krånglat ikväll så att jag fick hoppa kören..
 
Öppnade ett brev förut från försäkringskassan, hoppades på att det skulle vara om aktivitetsersättning. Nej, dem har bara gjort en ny prövning på sjukpenning för mars månad som såklart blivit avslagen. VARFÖR har min läkare inte kontaktat försäkringsakassan än när han för två veckor sedan sa att han skulle ta tag i det? Jag förstår att man som läkare har mycket att göra men.. jag står inte ut med att varje dag ha så här dåligt samvete för hur mycket Christoffer betalar för mig. Det ligger som en stor klump i bröstet, det gör så att jag aldrig riktigt kan ha roligt när jag sjukdomsmässigt tillåts att ha roligt. Vad jag än äter, dricker eller använder så är det aldrig jag själv som förtjänat det. Det är alltid någon annan som ser till att jag kan göra sånt som alla anda gör.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0