DITROPAN / OXYBUTYNIN


OBS! Detta är skrivet utifrån mig själv, ni kan få andra upplevelser utav preparatet!

Erfarenhet: Har ätit detta i ungefär 1 år nu.

Funktion: Verkar avslappnande på blåsan, och hjälper folk med sängvätningsproblem, trägningar eller ansträngda urinblåsemuskler med smärtproblematik (som jag). Vissa får detta som en behandling och blir friska, andra äter det i lindrande syfte och som en tillfällig lösning. Det används inte som en akutmedicin.

Dos: Varierar stort. Jag har ätit min. ½ tabl/dag och max. 5 tabl/dag.


Biverkningar:
- Torrhet. Först muntorrhet, och ju högre dos desto torrare överhuvudtaget. Inga svettningar, saliv, ögonvätska osv.
- Resturin. Vid tillräckligt höga doser blir blåsan så pass avslappnad att den inte klarar av att kissa ut allt.

Tips:
Kom ihåg att borsta tänderna, och ät gärna Omega-7 som tillskott förr att ta hand om slemhinnorna som tar stryk.
Ät tranbär om du har lätt för att få urinvägsinfektioner, och/eller något långtidsprofylaxpenicillin som t ex Cefadroxil. Dessutom så blir många mycket mindre kissnödiga av detta, så lita inte på att din kropp säger till när det behövs, gå efter klockan!

Resultat:
Jag har lyckats bli helt smärtfri med det här! Tyvärr blev mitt resturin tillslut för mycket, så att jag var tvungen att sänka dosen, vilket min kropp såklart inte gillar, och jag måste såsmåningom lägga av med det här helt. Jag står nu på lågdos tills vi hittar något som kan ersätta detta. Ditropan rekommenderar jag varmt till alla uretritare där ute!

+ Funkar verkligen!
+ Vissa biverkningar kan rent vara sköna! (man svettas mycket mindre)
+ Inte beroendeframkallande
+ Kroppen tar inte stryk av preparatet i sig.
+ Det finns inget rusaktigt i det --> man får närvara 100% när man mår bra.
- Man bygger upp en tolerans mot det, så man kan måsta öka dosen eftersom.
- Resturinet ger rätt mycket urinvägsinfektioner (om man inte följer mina tips alltså)
- Man blir begränsad av vissa biverkningar (ögonlinser blir jobbigare, sex mer omständigt, solen gör en lätt utmattad)
- Kräver nästan andra läkemedel mot dess biverkningar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0