Midsommarfirande

Jag har aldrig trott på slumpen, jag är helt övertygad om att allt i våra liv är styrt av något, att våra öden är förutbestämda av en anledning. Sen kan jag erkänna att jag förmodligen tror på detta så starkt eftersom det blir så mycket lättare att handskas med allt svårt, jobbigt och tråkigt som händer i livet. Något som får mig att tänka på det här extra mycket är när min sjukdom plötsligt tillåter mig till att göra saker och såklart tvärt om. Igår var jag jätterädd för att jag inte skulle få fira midsommar eftersom jag först skulle jobba och då hinner jag inte ta det lungt under dagen osv. Dessutom så ville jag verkligen gå på årets midsommarfest hos Hjalmar då alla härifrån skulle dit, verkligen alla! Och vet ni vad, jag mådde bra heeela dagen, heeela kvällen och heeeela natten! På just midsommarafton, hur stor är chansen liksom? Det var ju dessutom lika dant på studentdagen, jag bönade och bad för att få uppleva studentdagen utan smärta och trängningar och just den dagen fick jag må bättre än vad jag gjort på väldigt länge.
 
Midsommarafton blev hur som helst riktigt bra och jag är superlycklig över att jag kunde vara med hela kvällen.
 
Tänkte ta upp något som jag upptäckte igår och som jag fortfarande tycker nästan är lite fascinerande. Jag och Lina åkte hem till hennes föräldrars lägenhet för att göra oss i ordning där innan vi gick till Hjalmars. Vi drack varsin drink och lite cider under tiden och jag kunde inte sluta tänka på att jag verkligen inte tyckte om varken drinken eller cidern, blev nästan lite illamående av det. Tyckte att det var så konstigt, för jag visste ju att det inte var något fel på det vi drack och kunde inte förstå varför jag inte tyckte att det var gott då jag i vanliga fall brukar tycka om den drinken osv. Sen slog det mig! Jag har ju inte druckit något sött på över två månader, och då menar jag inget sött över huvud taget. Inte juice, saft, läsk eller liknande. Drinken och cidern måste helt enkelt blivit en chock för kroppen då jag upplevde det som alldeles för sött för att det skulle vara gott.
 
Idag blev jag ganska dålig några timmar med framförallt smärta men nu har det lugnat ner sig! Skönt!
Hoppas ni fick ha en bra midsommar ni också!
 
/Jeannie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0