Min medicin som FUNGERAR!!

Åh vad trött jag är! Skulle så gärna vilja sova men då kommer jag aldrig kunna somna ikväll, jag om någon är en äkta kvälls/nattmänniska och har ofta svårt för att somna på kvällen...Och nu när jag sitter och skriver det här inser jag hur dum i huvudet jag är som beklagar mig över att jag är trött när jag sedan jag började med min nyaste medicin inte haft en sömnlös natt över huvud taget! Tänk vad fort man glömmer..
 
Appro på min nya medicin har jag nu bestämt mig för att gå ut med dess inverkan för att det känns som att det nu ínte är lika riskfyllt längre eftersom jag för varje dag som går blir mer och mer säker på att detta inte kan vara en tillfällighet! Vet ni vad jag har kunnat göra den senaste månaden? Jag har kunnat
 
Äta precis vad jag vill, det inkluderar även socker.
jobba minst fem timmar varje dag.
vara helt symtomfri minst ett par timmar varje dag
sova hela nätterna utan avbrott
och kanske framförallt, jag har kunnat lägga undan allt vad smärtstillande heter!
 

Medicinen heter Kinin och är en kramplösande medicin. Jag använder Kinin Recip 250 mg och tar mellan 2-6 tabletter varje dag. (varje dos innehåller två tabletter). Knepet är att ta medicinen vid minsta lilla känning, för någon som inte lider av uretrit är det nog svårt att förklara hur man kan känna att något är på gång för det kan vara så olika men ni som lider av sjukdomen förstår vad jag menar. För mig är det superviktigt att jag tar medicinen på en gång när jag känner av uretriten, annars får inte medicinen full inverkan och jag blir inte smärtfri.
 
Alla mina uretritsymtom har minskat avsevärt, för bara lite mer än en månad sedan trodde jag inte att jag det skulle vara möjligt för mig att må så här bra igen bara av att äta tre doser kramplösande om dagen. Kommer ni ihåg när jag dublerade mängden morfin och fortfarande grät av smärta?
 
Kininet gör så att styrkan på kramperna dras ner, när kramperna försvinner så försvinner smärtan med den. Samtidigt som kramper och smärta försvinner så drar sig även trängningarna undan, allt hänger alltså samman! I början av min sjukdom kunde jag inte alls relatera smärtorna till kramper, tyckte inte alls att jag kunde känna kramper i urinröret men dess då mer jag tänkte på smärtorna, hur det kändes, vad som gjorde smärtan värre och vad som drog ner den så förstod jag att det jag kände i urinröret var kramper! Med detta vill jag uppmana alla er uretritare att även om ni inte anser kramper ingår i era symtom, försök att få kinin utskrivet på prov, man förlorar inget på att testa! Kinin är inte beroendeframkallande!
 
Jag skulle verkligen upskatta om ni hör av er efter att ha testat medicinen för att få höra fler reaktioner! Detta handlar ju faktiskt inte bara om att lindra smärta, det handlar om att rädda förlorade liv..

 
Nu ska jag fundera på vad jag ska laga för mat ikväll och njuta av att vara lite nervös inför morgondagen. Det händer något speciellt imorgon men kan inte skriva vad ännu.
 
/Jeannie
 


Kommentarer
Birgitta

Hej Jeannie!

Det låter ju helt fantastiskt att du hittat ett läkemedel som ger dig sådan lindring. Måste kännas underbart!!!
Det vore toppen om du kunde skriva om det på forumet, ex skapa en ny tråd under kategorin LÄKEMEDEL - och berätta om dina erfarenheter av KININ där. Det är många som är inne på forumet ofta - och som säkert vill ha alla tips som finns.

Hälsn. Birgitta

Svar: Det kan jag absolut göra! Ska ta mig tid till det så snart som möjligt! /Jeannie
None None

2012-07-18 @ 19:00:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0