Svar till Maria och Veronica + vad ska jag äta?

Svar till Maria
Som du säger blir man tokig av det där obehaget som sätter in ibland!
Att man vaknar av att det bränner i urinröret (ibland så kraftigt att man upplever det i hela underlivet), det är absolut något jag kan relatera till! Antingen känner jag en brännande känsla eller så känner jag brännandet blandat med trängningar. Om det går brukar jag försöka hålla mig så länge som möjligt ifrån att kissa, då brukar jag slippa det värsta brännandet men ibland går det ju bara inte med alla träningar.

Furadantin var det jag tog under den tiden min läkare på vårdcentralen trodde jag hade uvi. Då hjälpte det mig och det är fortfarande något både jag och min nuvarande läkare tycker är lite underligt. Antibiotika brukar nämligen inte hjälpa uretritpatsienter.

Vad skönt att du träffat en läkare som tror på din urinrörskatarr! Även om det inte är en rolig diagnos så känns det så mycket lättare när man får rätt diagnos så man kan börja utgå därifrån.

Veronica, jo man förstår ju att socker inte är bra för ett urinrör som är kraftigt inflamerat men ush vad svårt det är att hålla sig ifrån så mycket!


Idag river det lite men om det stannar på den här nivån kommer jag absolut kunna jobba i eftermiddag. Både Christoffer och jag börjar kl 12 och stänger tillsammans vid 20. Christoffer har träningsläger den här helgen så frågan är vad man hittar på ikväll i sin ensamhet! Kanske får över Josefin om jag fortfarande mår okej.
Sitter och funderar på vad jag ska äta! Har druckit en kopp te än så länge.. fan vad trött jag är på att inte kunna äta vad jag vill och det har gått en dag.. känns bra det här! Men som Elin sa, "du kommer i alla fall gå ner massa i vikt om du följer det där" och det känns inte som något jag fäller några tårar över!

Ska värma på lite stark thaimat nu!


Kommentarer
Fanny

Hahaha, ironiskt, jag vill ju inte gå ner i vikt, och alla har sagt att jag inte kommer gå ner i vikt om jag verkligen försöker. Det var min tröst :D

2012-04-21 @ 12:54:31
URL: http://urinrorskatarr.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0