Akupunktur

Idag mådde jag helt okej när jag vaknade, lät bli att kissa då jag ofta känner mig bättre då. Inte bra att gå och hålla sig men eftersom jag ofta får ont efter att ha varit på toa (antagligen för att urinen retar urinröret) så får det bli så ibland. Sen är det ju ofta det inte är möjligt att göra så med alla trängningar, passar på när trängningarna håller sig borta. Hade en tid hos alvarsson på morgonen och idag viste jag att vi skulle behandla med silverklorid. Där försvann den må-bra-dagen tänkte jag eftersom jag blev väldigt dålig utav förra silverbehandlingen.

Att behandla med silverklorid innebär att man fyller blåsan med en vätska (silverklorid) som är bakteriedödande. Detta ska man helst hålla i blåsan i minst två timmar. (Kan bli besvärligt i samband med trängningar)

Den här gången gick det ganska bra trots allt. Kunde åka till skolan direkt efter utan några större problem, visst sved det och kändes lite upprivet men jag kände mig väldigt positiv idag av någon anledning så det gjorde det hela mycket lättare.

Visst skrev jag att jag tänkte pröva akupunktur?? Ringde och skulle en boka en tid idag, fick en tid redan på eftermiddagen! Åkte dit till 13.30, då hade jag hållit silverkloriden i blåsan fem och en halv timme eftersom jag inte vågade gå på toa, började kännas kan jag säga! Fick ett superbra bemötande, han var väldigt pedagogisk och tog allt jag sa på allvar. Jag fick berätta om min sjukdom, vad som fick mig att känna mig dålig och vad som fick mig att känna mig bättre osv. Vi pratade lite om kost, han ville fokusera på att ta bort lite av mina kostvanor som har en kylande effekt i kroppen, även lägga till saker i min kost som är bra för mig.

Så här ser listan ut på vad jag får/inte får äta/dricka.

Att ta bort

Alla former utav kall mat.
Juice
Öl
Socker
Frukt
Jordnötter
Bröd
Glass
Mjölkprodukter som fil, yogurt osv.

Att äta/dricka

Varm och stark mat
Varma drycker som te
Ingefära
kanel
Vitlök

Där rök min frukost tänkte jag.. får börja äta gröt då. Det sjuka är att även om mycket kommer bli svårt att hålla sig ifrån så är inte sockret det jag tycker kommer bli svårast (vore ju mest normalt) Nej, det jag tänker på är ölen! Öl är kylande och bindande, alltså inte bra för uretrit. Vin däremot var helt okej att dricka, men hur ersätter man öl med vin!?

/Jeannie



Kommentarer
Veronica

Vilken bra lista, men usch vad jobbigt på samma gång. Tycker det här med kosten är skitjobbigt. Jag älskar kolhydrater och allt sånt gottigt, men jag förstår ju att sockret påverkar uretriten...blääää

2012-04-21 @ 09:12:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0