Öppna Café

Idag har jag pluggat under dagen, det går riktigt bra än så länge och jag tycker det är väldigt intressant! (Företagsekonomi 1). På eftermiddagen kom Nandie förbi, vi jobbade med sammanställning av marknadsundersökningen. Åkte sedan och hämtade Linda när hon slutat jobbet, hämtade fler ifyllda blanketter från Ica och hem till mig igen. Jag hade positiva nyheter att berätta från Miljö -och hälsa och när Nandie sedan ringde vår blivande hyresvärd för att fråga om ett utav våra senaste och viktigaste beslut var genomförbart och vi fick ett JA på detta, då gick glädjen nästan att ta på!

Jag vet att jag berättat att jag och mina tjejer håller på att starta företag men inte vad för sorts verksamhet, eller hur? Jag kan nu berätta att vi håller på att starta ett café! Vi börjar äntligen se lite resultat i allt arbete vi lägger ner varje dag, affärsplanen börjar bli klar, budgeten ska bara sammanställas osv. Det finns fortfarande mycket oklarheter men inget som inte går att lösa på något vis!
 
Ikväll har jag ont igen, börjar fundera på vad jag gjort annorlunda den senaste dagarna. Är mycket, mycket sämre än vad jag är vanliga fall! Något som jag framförallt gjort annorlunda är att äta mycket kolhydrater och skräpmat. Det har varit väldigt stressigt på sistone och när uretriten sedan förvärrades fortsatte jag att äta massa snabba kolhydrater eftersom jag får svårt att kunna stå i köket en längre tid för att laga ordentlig mat. Fan, detta har säkert med det att göra. Har bara ätit inflammationsfrämjande mat under i alla fall en vecka!
Får anlita Christoffer som assistent till matlagning imorgon när han är ledig.
 
/Jeannie
 


Kommentarer
Linnéa

Jag upplever också en försämring när jag äter kolhydrats-mat (som ju är inflammationsfrämjande precis som du säger) Denna uretrit är en gåta. Som väntar på att lösas.. förstås.

Svar: Intressant att du reagerar lika dant av kolhydrater (socker). Jag tror att det går bra att äta en viss mängd kolhydrater, viktigt att det inte är huvudfödan. Absolut, visst är det så!
Jeannie Olsson Frisk & Fanny Karlsson

2014-02-20 @ 10:01:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0