Endometriosproblem

Har haft lite endometriosproblem se senaste två dagarna. I fredags fick jag gå hem tidigt från festen hos Linda för att jag fick så ont i magen. Igår hade vi en jättemysig kväll hos Linda igen med tacos och mello, Linda och Ylva ville senare gå till Boot (vår lokala pub) och det ville jag också men vid det laget hade jag så ont i magen att jag fick gå hem istället. Blir lite bitter på allt. Jag har ju inte lika ofta ont i magen som innan jag började behandlas men det är fortfarande lika drygt när man inte kan vara med sina vänner och ha roligt pga. sjukdomen.
 
På onsdag har jag tid på sjukhuset till en läkare som jag tydligen ska kunna prata om endometrios med. Har ingen bra magkänsla inför besöket, blev ju fullständigt dumförklarad av sköterskan som jag bokade tiden av för en månad sedan. Eftersom sköterskan inte fattade vad jag ville så lär det ju inte stå något klokt i journalen inför läkartiden heller, alltså kommer inte läkaren heller fatta vad jag vill och börja med att nedvärdera mig.
Läkaren som gav mig diagnosen endometrios sa att jag skulle höra av mig till rekommenderad läkare i början av nyåret för eventuell operation osv., det var precis vad jag gjorde och så blir man ändå behandlad som skit.
Linda följer som tur är med mig i alla fall så det får mig att känna mig lite mer trygg, jag känner mig inte så stark för tillfället, lätt för att börja gråta och känna mig liten, då är det skönt med en stark, insatt vän som dessutom har talets gåva!
 
/Jeannie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0